وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Wednesday, July 30, 2008

مبعث رسول خاتم مبارك باد

مبعث رسول اكرم - ص - عيد بزرگ مسلمين بر همگان مبارك باد

Sunday, July 27, 2008

پژوهشگاهها و ماهيت آنها به عنوان مخزنهاي فكري- 2

در صورتي كه به پژوهشگاهها به عنوان مخزن هاي فكري جامعه بخواهيم نگاه كنيم، حتما بايد بتوانند به عنو ان نهادهاي سياست ساز براي سياستگزاران مربوطه در هر زمينه تخصصي ايفاي نقش كنند (هم در موضوعات نظري و هم در موضوعات كاربردي). پژوهشگاهها در صورتي چنين حالتي ميابند كه بتوانند به علاوه بر تقويت همه جانبه از سوي جامعه و وزارت خانه هاي متبوع خويش، به باز تعريف، باز طراحي، سازماندهي دوباره و تجديد ساختار خود بپردازند. به اين صورت كه ساختار پژوهشگاهها با قابليت و كارائي هدايت برنامه هاي راهبردي و در جهت نيل به اهداف و تلاش در راستاي ماموريت هاي ويژه (به صورت مستقيم و غير مستقيم) طراحي شود.
يكي از مهمترين مشكلات ساختار پژوهشگاهها تعريف ساختار انها به صورت نهادهاي اداري -اجرائي است و حتي با طراحي درست ساختارآنها - بر روي كاغذ - در عمل كاركرد هاي اجرائي -اداري به دلايل مختلف غلبه مي يابد. اين مشكل را با سازماندهي صحيح ساختاري مي توان برطرف نمود. بهره وري و بازدهي بدون انجام چنين سازماندهي بسيار پايين خواهد بود.

Saturday, July 26, 2008

اهميت آموزش بر اساس استفاده از فناوري اطلاعات

استفاده از فناوري اطلاعات
-IT -
در دنياي امروزي عرصه هاي مختلف زندگي انسانها را متحول كرده است. استفاده از فناوري اطلاعات در آموزش از راه دور و به كمك اينترنت امروزه عرصه ديدي براي گسترش پرورش نيروي انساني در اختيار بشر گذاشته است.
در كشور ما آموزش از راه دور دانشگاهي در دانشگاه پيام نور برنامه ريزي شده است. در اين دانشگاه بر اساس برنامه اي نيمه حضوري به آموزش دانشگاهي دانشجويان مي پردازند. در سالهاي اخير برنامه اصلي براي توسعه و همگاني كردن آموزش عالي در اين دانشگاه متمركز شده است.
هدفم از اين يادداشت بحث در مورد دانشگاه پيام نور نيست بلكه بيشتر مي خواهم يادآور شوم كه براي تشكيل دوره هاي تخصصي در زمينه هاي مختلف كه مهندسان، متخصصان، كارشناسان، معلمان و افراد علاقه مند به دنبال كسب اطلاعات به صورت منظم و سامان يافته هستند، مي توان از قابليت آموزش بر اساس اينترنت بهره مناسبي برد.
در زمنيه تخصصي زلزله شناسي، مديريت بحران و مهندسي زلزله، ارائه مدولهاي آموزشي بر اساس آموزش بر ميناي استفاده از اينترنت براي هر فردي كه علاقه مند باشد در سطح ملي بسيار كارآمد است.

Friday, July 25, 2008

نسل ما بايد اثر خود را بر زمانه بگذارد

نسلي كه هم سن و سالان من جزو آن هستند، در زمان انقلاب اسلامي در سالهاي پاياني دبستان بوده اند و اكثر نشو نماي خود را در فضاي بعد از انقلاب پشت سر گذاشته است. ما كه سالهاي دانشگاه را در دوره جنگ تحميلي و سالهاي بعد آن پشت سرگذاشتيم، اكنون در كشاكش ميانسالي ميان سالي به سر مي بريم.
در اين سالهاي اخير ما در شرايط توسعه كشور و با سوالهاي مختلف - چه بايد براي توسعه كشور انجام داد و اصلا توسعه و اعتلاي كشور در غالب سند چشم انداز و برنامه هاي توسعه چگونه و با چه برنامه تفصيلي ممكن است؟ - روبرو بوده ايم.
به نظر نسلي من نيز عضوي از آن هستم بايد اثر و نقش خود را در شرايط امروز كشور بيابيد و به دنبال آن باشد كه اثر خود را در رشد كشور بگذارد و نقش خوذ را بازي كند. آنچه كه معمولا روال روزمره از ما مي خواهد چنين اثري را طلب نمي كند. ولي بالاخره بايد بدانيم كه نسل ما چه اثري بر زمانه دارد؟
بايد چالش هاي اصلي زمانه و كشور را بشناسيم و بر محيط اطراف خود اثرگذار باشيم.

بحران هاي روحي دز مناطق زلزله زده بعد از رخداد بلاياي طبيعي

در سايت تابناك خبري ديدم مبني بر وجود بحران روحي در منطقه زلزله زده ۴ اسفند ۱۳۸۳ زرند كرمان. به فكر افتادم كه اگر چنين خبري در منطقه مذبور با آمارگيري صحيح بيان شده باشد و اصل خبر نيز درست باشد، بايد به شكنندگي روحي مردم ساكن اين مناطق در مقابل اتفاقاتي كه بعد از رخداد بلاياي طبيعي رخ مي دهد پرداخت. البته تا آمارگيري صحيحي بر اساس روشهاي علمي و كار ميداني به عمل نيايد، نمي توان صرفا به گزارشهاي ژورناليستي اعتماد كامل نمود و بر اساس آنها جمع بندي علمي داشت ولي به هر حال خبري است كه بايد به عنوان مساله قابل بررسي براي پژوهشگران مسائل اجتماعي در مناطق بلاخيز به آن توجه نمود.

Thursday, July 24, 2008

خداحافظي حسين رضا زاده

خداحافظي حسين رضا زاده قهرمان افسانه اي وزنه برداري ايران و جهان كه دو بار قهرمان المپيك شده و به نظر نمي رسد به اين زودي كسي به ركورد او برسد، در ست دو هفته قبل از المپيك پكن، براي بسياري از جمله خود من باور نكردني بود. به هر حال در ماههاي اخير صحبت هاي زيادي در مورد عدم آمادگي رضا زاده و وضع نامناسب جسماني او مطرح بود ولي واقعيت آن است كه همه فكر مي كرديم كه او آنقدر قوي است كه حتي با تني به نسبه ناتوان نيز مي توان مدال طلاي المپيك را برايمان براي بار سوم بياورد. به هر حال رضازاده را به خاطر قهرماني هاي باارزشش در سطح جهان و المپيك هرگز فراموش نخواهيم كرد و براي او كه اخيرا به انوع درد ها و از جمله قند خون و بيماريهاي قلبي و عروقي مبتلا است، آرزوي سلامتي و طول عمر داريم.

Wednesday, July 23, 2008

دستگيري كارادزيچ قصاب بوسني


ديروز دستگيري رادوان كارادزيچ ريس جمهور سابق يوگسلاوي - صربستان - كه رهبري عمليات كشتار در جنگ هاي داخلي بوسني و هرزگوين را بر عهده داشت و در جهت نسل كشي و تسويه نژادي اروپا و يوگسلاوي از مسلمانان مي كوشيد، خبر اول تمام جهان بود. كارادزيچ را با كشتار سربرنيتسا و قتل عام هاي مردم اكثر مسلمان در بوسني مي شناسيم. هنوز خاطره تصاوير تكان دهنده جنايات كارادزيچ و رادكو ملاديچ - كه هنوز مخفي است- از اذهان پاك نشده است. كارادزيچ به دادگاه بين المللي جنايات جنگي در لاهه منتقل شده و محاكمه خواهد شد. اميد وارم كه فرمانده نظامي او - رادكوملاديچ- هم به زودي به همين سرنوشت دچار شود.

Tuesday, July 22, 2008

پژوهشگاهها و ماهيت آنها به عنوان مخزنهاي فكري


هميشه پزوهشگاههاي زير نظر وزارت علوم و همچنين ساير پژوهشگاهها با اين سوال در مورد خودشان مواجه هستند كه به عنوان يك واحد توسعه دانايي راهبردي يا واحد فناوري توسعه راهبردي و يا واحد توسعه تجاري راهبردي فعاليت مي كنند. اين بحث ها به ويژه در سالهاي اخير با مطرح شدن ماموريت گرايي در پژوهش و اينكه محصول پژوهش در كشور چه چيزي است؟ مطرح تر شده است. به ويژه اين سوال مهم طرح مي شود كه محصول ملموس و قابل استفاده مستقيم دارد و يا به طور غير مستقسم مي تواند مورد استفاده قرار گيرد - و به نفع كشور است كه چنين پژوهشي انجام شود - ؟ بنابراين براي پاسخ به اين سوال ها تلاش مي كنم مطالبي را كه به ذهنم مي رسد در اين صفحه مطرح كنم.

Monday, July 21, 2008

جاده بلده به تهران

در يادداشت چند روز قبل خود در مورد ساخت جاده بلده گرمابدر تهران و توقف احداث آن در حدود ۱۳ كيلومتري جنوب بلده از سال گذشته تا امسال نوشتم. روز جمعه بازديدي از اين جاده داشتم كه چند عكش مربوط به آخرين نقطه احداث جاده را كه مربوط به جنوب روستاي يالرود است در اينجا مي گذارم.

Sunday, July 20, 2008

از منابع طبيعي زمين چگونه استفاده مي كنيم؟


منابع طبيعي را به صورت بي حد و حصر مورد استفاده قرار مي دهيم. از سوختهاي فسيلي گرفته تا آب و خاك ، مي توان اتلاف در استفاده از منابع بنيادين را مشاهده كرد. امكان استفاده از اين منابع به صورتهاي ديگر هم وجود دارد. اصلا بهره اقتصادي زياد و سريع و سهولت دسترسي ما را به سويي هدايت كرده كه با دست خود منابع زميني را بي رحمانه تلف كنيم. اگر طبيعت امروز با مهرباني به ما حيات و طراوت مي دهد، آيا امكان آن نيست كه ما نيز به ياري طبيعت بشتابيم، و حد اقل اگر به حفظ طبيعت اهميت نمي دهيم، آن را نابود نكنيم.

اتلاف منابع آب در سامانه هاي لوله كشي شهري با آمار رسمي حدود بيست درصد است – به دليلفرسودگي سامانه ها- و بر اساس آمار هاي غير رسمي بيش از اين مقدار است. كشور ما محدوديت منابع آب دارد. از سوي ديگر هر نوع فعاليت عمراني – از احداث جاده گرفته، تا شهرك سازي و ... – با تخريب و صدمه به منابع آب سطحي و زير زميني همراه است.

ساخت مسكن و گسترش محدوده روستاها و شهركها با توليد و سيع زباله و نخاله هاي ساختماني همراه است. اين نوع زباله ها تا مدتها در كنار ساخت و سازهاي جديد رها مي شوند و علاوه بر آلودگي محيط زيست موجب تخريب چشم انداز هاي شهري و روستايي مي شوند. البته اين نوع مسائل از ديدگاه ما معمولا اولويت كمي دارند ولي واقعيت آن است كه ما با اين نوع رفتار با طبيعت، به فرزندان و نسلهاي بعدي خود آموزش بدي مي دهيم. به آنها مي آموزيم كه طبيعت در دسترس ترين مكان براي زندگي است و هر نوع كاري كه مي توانيم – يا دوست داريم – مجاز هستيم با آن انجام دهيم.

Friday, July 18, 2008

خسرو شكيبائئ درگذشت

هنرمند و بازيگر صاحب نام عرصه نمايش - سينما تلويزيون و تاتر- امروز بيست و هشت تير ماه در گذشت. اوكه در فيلم هامون به اوج هنري خود رسيد و با سريال مدرس نزد مردم معروف شد، با سريال روزي روزگاري در نقش مراد بيك در يادها ماند و با دكلمه هاي مختلف اشعار سهراب سپري و فروغ فرخزاد ياد شاهران بزرگ معاصر ما را پس از حياتشان زنده كرد، از انسانهايي بود كه اصل بود، كپي و شبيه كسي نبود. آنطور كه اخبار ساعت دو تلويزيون امروز اعلام كرد، خسرو شكيبائئ به سرطان كبد مبتلا بود و به دليل ايست قلبي درگذشت. روحش شاد كه در فرهنگ معاصر ما نامي ماندگار خواهد بود. شخصا بازي زيباي او در فيلم كيميا را هيچگاه فراموش نمي كنم.

جستجو براي پتانسيل هاي رخداد زلزله هاي بعدي


پيش بيني زلزله موقعي با اهميت و هنرمندانه است كه امكان براورد حدودي و احتمالي زمان ، مكاني و اندازه زلزله اي اصلي يابزرگتر - بزرگاي 6 يا بيشتر - را فراهم آورد. در تمام نواحي ايران هنگام رخداد زلزله هاي متوسط در مناطقي كه در سابقه لرزه خيزي اخيرشان زلزله مهمي رخ نداده است ولي گسل فعال مهمي در آن وجود دارد، به امكان رخداد زلزله هاي اصلي-
major
- با بزرگاي بيش از 6 تا زلزله هاي بزرگتر از آن بايد توجه نمود. زلزله هاي متوسط در منطقه كاشمر و نيشابور يادآور احتمال رخداد زلزله هاي اصلي در پهنه گسله درونه و شمال آن مي تواند باشد. از سوي ديگر گسلهاي مركز و جنوب البرز مركزي در ماههاي اخير زلزله هايي با بزرگاي 4 تا 6 داشته اند. منطقه مركزي البرز نيز پهنه مهمي از مظر وجود نبودهاي لرزه اي است. تمركز بر روي مناطق ياد شده از نظر يافتن روند احتمالي رخداد زلزله ها اهميت خاص دارد. چرا كه يافتن اين روند مي تواند به تشخيص رختهاي لرزه خيزي منجر شود كه ممكن است نمايانگر مكان رخداد زلزله اي اصلي باشد. اين موضوع مي تواند به عنوان سوژه رساله هاي كارشناسي ارشد و دكتري دانشجويان هم مورد توجه قرار گيرد.

از بلده نور


از روز سه شنبه در بلده نور هستيم. شهر ابا و اجدادي ما در يك سال گذشته توسعه نسبي پيدا كرده است. از تكميل و ساماندهي بلوار مياني شهر گرفته تا انجام عمليات انفجار پيچ ابتدايي براي گسترش بلوار به سمت شرق، همگي در ماههاي گذشته انجام شده است. از ياد نبريم كه زمستان گذشته از سخترين زمستانهاي در دهه هاي اخير در منطقه البرز مركزي بوده و بنابراين امكان تسعه عمليا عمراني بسيار محدد بوده است. از سوي ديگر با تخصيص كم بودجه به مناطقي نظير البرز مركزي امكان توسعه بسار محدود مي شود.
اگر از روند توسعه بلده اخبار منظم و دقيق بخواهيد در وب لاگ دوست عزير آقاي عباس عماد (nimabaladeh.blogfa.com)
مي توانيد جستجو كنيد، كه اگر چه هر روز نمي نويسد ولي چون كاملا
نوشتن را تعطيل نكرده مي توان از اوضاع بلده هر چند روز يكبار اطلاع كسب كرد.
از آخرين اتفاقاتي كه مردم منطقه بسيار علاقه داشته اند تا رخ دهد ولي رخ نداده است، احداث جاده بلده به تهران از مسير گرمابدر است. اين جاده كه سالهاست در حال احداث است، بسيار مورد بحث هاي مختلف بوده و از طرفداران محيط زيست – كه نگران ساخت جاده در حريم پارك ملي لار هستند – تا طرفداران رفاه مردم منطقه البرز مركزي كه يكي از دلايل عدم توسعه سريع منطقه را نبود جاده ميدانند، در مرد آن اظهار نظر هاي گوناگون كرده اند. به هر حال جمع بندي منطقي و بهينه هر چه كه باشد، مهم آن است كه جاده تا كنون ساخته نشده است! و از حدود ده كيلومتري جنوب بلده فراتر نرفته است.

ميلاد امام علي - ع- و روز پدر مبارك باد

امروز روز ميلاد مولي متقيان حضرت علي -ع- است. اين روز را كه به مناسبت روز پدر نيز گرامي مي دارند به تمامي مومنان و شيعيان امام علي - ع- و همچنين به پيشگاه روح پدر عزيزم تبريك و تهنيت مي گويم.

Friday, July 11, 2008

پيش بيني زلزله، آخرين دستاوردها: ده ساعت قبل از رخداد زلزله هاي كوچك


در سايت روزنامه علمي

Science daily

به تاريخ ۱۰ ژوئيه ۲۰۰۸ خبري آمده مبني بر آخرين دستاوردهاي دانشمندان در امريكا براي پيش بيني زلزله هاي كوچك. به اين ترتين كه در پژوهشهاي به عمل امده در محدوده گسل سان آندرياس براي بررسي دقيق فعاليتها و پيش بيني رخداد هاي بعدي مهم در راستاي اين گسل شواهدي بدست آمده كه نشان مي دهد كه مي توان زلزله هاي كوچك (با بزرگاي حدود ۳) را بر اساس ثبت سيگنال هاي پيش لرزه ده ساعت قبل از رخداد پيش بيني نمود.
البته در همين سايت هم ذكر شده كه هنوز بايد مطالعه بيشتري در اين موضوع صورت گيرد تا بتوان زمان بندي دقيقتر رخداد پيش لرزه ها و احتمال رخداد لرزه اصلي را مشخص نمود. در خبر آمده است كه اين روش بر اساس سنجش تنش هاي آزاد شده قبل از رخداد زلزله در پهنه آزاد شدن انرژي است.
لازم است يادآوري كنم كه اين كار حاصل بيش از بيست سال تلاش
در پروژه

SAFOD

در كاليفرنيا است كه در آن به بررسي هاي عميق در گسل سان آندرياس در كاليفرنيا همزمان با مطالعات همه جانبه بر روز گسل مذبور پرداخته اند. اين پروژه همچنان ادامه دارد و تا كنون چندين فاز مختلف مطالعاتي ان تكميل شده است

.

Thursday, July 10, 2008

نوآوري - راديو ايران صدا


اين روزهاصحبت زيادي در مورد نوآوري در علم مي شود. بعضي ها چنان از نوآوري صحبت مي كنند كه ظاهرا دستنيافتني است. برعكس من فكر مي كنم كه مفاهيمي نظير نوآوري را نبايد طوري مطرح كنيم كه غير قابل دسترس جلوه كند. در لينك شبكه ايران صدا (كه اينجا مي توانيد بشنويد) در مورد نوآوري در پ‍ژ‍وهشگاه صحبت كرده ام.

Tuesday, July 08, 2008

مديريت پژوهشي - روشهاي سنتي، روشهاي مدرن-3

تجربه بين المللي لازم است: در پژوهشهاي علمي بدون تجربه و نگاه و ديد بين المللي امكان رشد غير ممكن است. با هر نوع پيشرفت - حتي جزئي - ممكن است دچارتوهم رسيدن به مرزهاي دانش شويم. اين موضوعي خطرناك است كه در هاي دنيا را بر روي خود ببنديم و دلمان صرفا به توليدات خودمان خوش شود. امكان دستيابي به كيفيت هاي برتر در چنين صورتي وجود نخواهد داشت. البته در شرايط كنوني عملا با وجود اينترنت ، دسترسي با سرعت بالا به داده ها و دستاوردهاي بين المللي تقريبا به صورت برخط - online - فراهم شده است. بنابراين عدم استفاده از تجربه بين المللي عملا غير ممكن يا غير منطقي جلوه مي كند. از سويي ديگر امروزه حتي دانشجوئئ كه كاملا تحصيل خود را در كشور تا مقطع دكتري دنبال كرده و به پايان مي رساند، ملزم به انتشار مقاله در مجلات با كيفيت بالا و نمايه شده بين المللي -ISI- است و همين نشان مي دهد كه بايد به نوعي در تمرين نگارش به زبان استاندارد علمي روز تجربه بين المللي كسب كنند. پس حتي كيفيت تحصيل تا بالا ترين مقاطع در ايران امروز با معيار ها و استاندارد هاي جهاني سنجيده مي شود. همه اينها به نكته اي كليدي باز ميگردد: كيفيت است كه پژوهش را اعتبار مي بخشد. كيفيتي كه بايد با عيار و معيار بين المللي سنجيده شود.

Monday, July 07, 2008

مديريت پژوهشي - روشهاي سنتي، روشهاي مدرن-2

به دنبال صعود به سطح بالاتري بايد بود: هيچ وقت فكر كرده ايم كه از اين وضعي كه در آن هستيم بايد به سطح كيفي بالاتري صعود كنيم؟ عادت كردن به آنچه كه در آن هستيم طبيعي است ولي باور به اينكه مي توان در سطح بالاتري نيز حركت كرد، مبناي مهمي براي رشد است. وقتي باور نداشته باشيم كه از وضع موجود مي توان عبور كنيم و به بالاترين استانداردها مي توان رسيد، هيچ وقت نمي توانيم حركتي صعودي تجربه كنيم.
هدف بزرگ براي رشد لازم است: بدون هدفهاي مهم همواره در سطوح هدفهاي هميشه قابل دسترس حركت خواهيم كرد.
سازماندهي قوي گروه هاي پژوهشي لازم است: بسياري از محصولات بزرگ با سازماندهي گروههاي قوي و با كيفيت پژوهشي، با كمترين تنش داخلي قابل دسترس است.
تصميمات فني و تخصصي صحيح لازم است: به لحاط تخصصي حركت در مسير توسعه دانش و فناوري لازم است. كمترين انحراف از اين مسير به پراكنده شدن توان رشد مي انجامد.

Sunday, July 06, 2008

مديريت پژوهشي - روشهاي سنتي، روشهاي مدرن-1

در مديريت پژوهشي، هم به سابقه مكتبهاي شناخته شده پژوهشي در ايران و منطقه خاورميانه و هم در ساير نقاط دنيا مي توان سركشيد، و هم از تجربيات دنياي مدرن و نگاههاي بين المللي به پژوهش بهره برد. تصميم دارم چند يادداشت به نگاههاي موفق تر و نقد روشهايي كه خيلي به مديريت پژوهشي كمك نمي كنند بپردازم.
آيا آنچه را كه مديريت مي كنيم مي شناسيم؟: بعضي وقت ها مشكل در رشد مجموعه هاي پژوهشي ما از آن برمي خيزد كه ممكن است نشناسيم كه چه چيزي - انسانها ، ابزار و اهداف - را داريم مديريت مي كنيم. حتي براي مقابله با مشكلات هم ابتدا تلاش نمي شود كه خوب مشكل را بشناسيم. تمام مكاتب بزرگ سنتي و امروزي علمي كه به موفقيت شهره بوده اند توسط استاداني مديريت شده اند كه هم از نظر سوژه و هم از نظر ساختار به زير مجموعه مسلط بوده و شناخت كافي نسبت به آن داشته اند.
نگاه و روحيه انتقادي، نقد ساختاري و مداوم: نگاه انتقادي از مهمترين دلايل براي موفقيت مكاتب علمي و پزوهشي است. رشد و حركت به جلو از نقد بر مي خيزد. ولي هميشه يك نكته در هنگام نقد مداوم فراموش مي شود كه عرف در نقد ساختار و مضمون چيست؟ به طور معمول به چه روشي نقد صورت مي گيرد؟ هميشه فراموش مي كنيم كه ابتدا تا حدي بايد چيزي رشد كند تا بتوان آن را نقد كرد. گاهي به نقد مداوم چيزهايي مي پردازيم كه هنوز به وجود نياورده ايم! به همين دليل به نقد مفاهيم ذهني و اظهار نظر در مورد مسائلي مي پردازيم كه عملا وجود خارجي ندارند! به دليل تكرار اين نحوه نقد، احساس صاحب نظر بودن به ما دست مي دهد! و فكر مي كنيم كه عملا چيزهاي ايجاد شده را با تسلط خوبي - البته در سخنوري صرف!- حلاجي مي كنيم. ابتدا بايد چيزي را ساخت تا بعدا به نقد محتوايي و ساختاري پرداخت.
رشدعلمي بايد مرحله به مرحله صورت گيرد: هيچ يك مكاتب شناخته شده علمي در دنيا رشد ناگهاني نكرده اند. ما معمولا براي رشد، و رسيدن به قله عجله عجيبي داريم و در پي تكرار نارظايتي از عدم رسيدن سريع به قله - و مقايسه با قطبهاي پيشرفته علمي و صنعتي - به نوعي افسرگي و كسالت در محيط علمي و مراكز پژوهشي مي رسيم. مبناي بيشتر اين انتقادها و نارظايتي ها هم نوعي كمال جويي و اعتلا طلبي است كه بر مبناي ديدي ايده اليستي صورت مي گيرد. ديد صرفا ايده آل و كمال طلب و كم حوصله، در رشد علمي كه حوصله و و هدفمندي و استمرار و پي جويي را همزمان مي خواهد مي تواند به نا اميدي وافسرگي بياجامد.

Friday, July 04, 2008

افشين قطبي به خانه برگشت


ديشب شبكه خبر تلويزيون اطلاع داد كه افشين قطبي به خانه خود پرسپوليس بازگشته است. از زمان رفتن افشين قطبي من اين حس را داشتم كه به خانه بر مي گردد، و بالاخره اين اتفاق رخ داد. بازگشت افشين قطبي را به پرسپوليس تبريك مي گويم و اميدوارم كه در ليگ ايران و جام باشگاههاي آسيا موفق باشد. اين بازگشت افشين قطبي را بايددر راستاي سرمربي گري علي دائي در تيم ملي به عنوان يك روند مثبت در ورزش ايران به فال نيك گرفت.