وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Monday, February 23, 2009

دفاع دكتري دكتر هادي قاسمي سومين دانشجوي دكتري من

امروز آقای هادی قاسمی سومین دانشجوی دکتری که با من به عنوان استاد راهنما رساله دکتری خود را انجام داده، به مرحله دفاع رسید- به ترتیب پس از آقایان دکتر فریدون سینائیان در سال ۱۳۸۵ و دکتر محمد آریامنش در سال ۱۳۸۶- امروز بعد از ظهر در سالن همایش پژوهشگاه با موفقیت از رساله خود در حضور اعضای هیئت ژوری دفاع کرد، و موفق به دریافت درجه دکتری در زلزله شناسی از پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله شد. اعضای هیئت ژوری آقایان دکتر نورزاد از دانشکده فنی دانشگاه تهران و دکتر بخشی از دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف و دکتر حق شناس و دکتر حمزلو هکازران محترم من در پژوهشگاه و خودم به عنوان استاد راهنما و آقای دکتر سینائیان به عنوان استاد مشاور، و آقای دکتر عباسی به عنوان نماینده تحصیلات تکمیلی بود. جمعبندی هیئت داوران بر موفقیت آقای قاسمی در انجام رساله دکتری صحه گذاشت. رساله دکتری دکتر هادی قاسمی در مورد مطالعه کاهندگی طیفی جنبش شدید زمین در ایران بود.
همانطور که در انتهای جلسه امروز و در جمع حاضر گفتم ، دکتر هادی قاسمی از بهترین دانشجویان پژوهشگاه بین المللی زلزله و یکی از بهترین و با کیفیت ترین دانشجویان من تا کنون بوده است. او بیشترین وقت خود را به طور متمرکز در انجام تحقیق صرف می نمود و کمترین اتلاف وقت را داشت. چهار مقاله در ژورنالهای زلزله شناسی و مهندسی زلزله نمایه شده بین المللی نیز حاصل زحمت او در زمان تهیه رساله دکتری است، که همزمان با نگارش رساله دکتری به انتشار رساند. زمانبندی کار را به طور منطقی رعایت نمود به نحوی که در مدت سه و نیم سال پس از آغاز دکتری، به مرحله دفاع رسید. برای دکتر هادی قاسمی عزیز آرزوی طول عمر، سلامت و موفقیت در پشت سر گذاشتن مراحل پیشرفت علمی در پسا دکتری و عضویت در هیئت علمی و تیم های پژوهشی و ... دارم . امروز توصیه کردم که هادی کار خود را بر روی دادها جنبش شدید زمین در ایران ادامه دهد و تلاش خود را در راه خدمت علمی به میهن خود بیشتر کند.
امیدوارم دانشجویان دیگرم نیز مثل دکتر قاسمی فعال و کوشا و متمرکز باشند.

1 Comments:

Blogger Unknown said...

با سلام خدمت دکتر زارع
آقای دکتر من موسوی هستم دانشجوی کارشناسی ارشد زلزله شناسی
در بخشی از پایان نامه خود باید به محاسبه اثر ساختگاه بپردازم
از شما خواهش میکنم که ایمیل دکتر قاسمی را برای رفع اشکال پاره ای موارد در اختیار من قرار دهید
moosavi.sima@gmail.com

3:10 PM  

Post a Comment

<< Home