وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Friday, October 02, 2009

یادآر زشمع مرده یاد آر: مهندس علی حریری


اوائل مهر هر سال، سالروز درگذشت دوست و همکلاسی عزیزم شادروان مهندس علی حریری است که نه سال پیش در سال 1379 در حین انجام مطالعات زمین شناسی در تصادف رانندگی جان به جان آفرین تسلیم کرد. علی حریری متولد 22 مرداد 46 در تهران و ورودی سال 1365 رشته زمین شناسی در دانشگاه تهران - همکلاس و هم ورودی من- بود. دوره فوق لیسانس را در دهه هفتاد در دانشگاه شهید بهشتی در رشته زمین شناسی اقتصادی گذراند و دانشجوی دکتری شده بود که متاسفانه امکان پایانش را نیافت و در 33 سالگی درگذشت. هرچه از نجابت و خوش اخلاقی این عزیز از دست رفته بگوییم کم گفته ایم. علی علاوه بر رشته تخصصی، نویسنده و نمایشنامه نویس قابلی نیز بود و در فعالیتهای اجتماعی نیز پیش قدم و فعال بود. در برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در دانشکده علوم در نیمه دوم دهه شصت همیشه علی حریری یکی از افراد ثابت و اثر گذار بود. حیف که در پایان تابستان 79 آن تصادف در حین ماموریت - از سوی سازمان زمین شناسی کشور - رخ داد و پس از چند روز در بیمارستان و در کما بودن، جان رفیق عزیز ما از دست رفت و به عالم باقی پرکشید. یادش بخیر. لازم دانستم تا در نهمین سالروز در گذشتش یادش را گرامی بدارم تا دوستان و خانواده و روح عزیزش - که با خبر است - بدانند که یادش همیشه با ماست.

ضمنا عکس فوق را مربوط به خودش وپسرش است که اکنون به گمانم باید حدود 12 ساله باشد. انشاالله پسرش سالم و سرحال با نیکی و سربلندی بزرگ شود و نام نیک پدر عزیزش را همیشه سربلند بدارد.

2 Comments:

Blogger Parviz said...

سلام دکتر مهدی عزیز
بنظر میرسد که خوبان عمر درازای ندارند و خداوند آنان را زودتر از این عالم خاکی میبرد.یادخوبی و پاکی و صفای حریری و سپهر همیشه با ما هست.
محمدرضا (پرویز) سربی

9:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

الان که دارم این مطلب رو می خونم یهو دلم گرفت.
شادروان مهندس علی حریری استاد آزمایشگاه کانی شناسی ورودی های زمین شناسی 1374 دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، یعنی استاد ما هم بود. مرد صبوری که در حین تدریس همه شور و شر جوانی ما رو علی رغم جوانی خودش با خوش روئی و صبوری تحمل می کرد.
با خوندن این مطلب یهو رفتم به 13-14 سال پیش که در دوره لیسانس درس می خوندم که جدا از خاطرات خوبش بعضا اتفاقات ناخوشایندی هم داشت که حقیقتا یکی از بدترین ها فوت فوت مهندس حریری بود.
یاد و خاطرش گرامی باد

مهرداد رضایی شیرزاد

10:15 PM  

Post a Comment

<< Home