وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Thursday, April 29, 2010

مهندس مسعود میر ابوطالبی دانشجوی دکتری مهندسی زلزله پژوهشگاه درگذشت

در ایام پس از تعطیلات نوروز 89 بود که شنیدم مهندس مسعود میر ابوطالبی دانشجوی دکتری مهندسی زلزله پژوهشگاه که در حال گذراندن آخرین مراحل تز دکتری خود زیر نظر همکار ما دکتر فرج الله عسگری بود، گرفتار بیماری شده است. ایشان عملا کارهای تز خود را به مرحله پایانی رسانده و برای دفاع دکتری آماده می شد. چهارشنبه صبح- هشتم اردیبهشت- که به پژوهشگاه رفتم با اطلاعیه درگذشت ایشان - در روز سه شنبه هفت اردیبهشت 89- مواجه شدم. واقعا شوک آور بود. در حدود سه هفته پس از اطلاع از بیماری، خبر فوت ایشان همه ما را بسیار اندوهگین و غافلگیر کرد. این مصیبت را به خانواده مهندس میر ابوطالبی به ویژه همسر و سه فرزند ایشان تسلیت می گویم و امیدوارم خداوند به آنها صبر دهد. مهندس میر ابوطالبی فارغ التحصیل دوره کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف در اواخر دهد 60 بود و پس از حدود یک دهه به ادامه تحصیل -در اوائل دهه هشتاد - اقدام کرد. فکر می کنم تقریبا هم سن و سال خود من و شاید یکی دو سال بزرگتر از من بود. به هر حال در دوره کارشناسی ارشد درس تحلیل خطر زلزله را با خود من گذراند و در این درس بود که با ایشان آشنا شدم - به گمانم حدود سال 82 - ایشان را بسیار باسواد و البته از نظر شخصی بسیار متین یافتم. پس از آن دوره دکتری را شروع کرد که در زمینه تخصصی مکانیک خاک و مهندسی ژئوتکنیک زمینلرزه - در رشته مهندسی زلزله - مشغول به انجام پژوهش برای رساله خود شد. به هر حال این زمان کوتاه بین اطلاع از بیماری و سپس فوت ناگهانی ایشان، مقدر خداوند بوده و دعا می کنیم تا حق تعالی روح ایشان را در جوار رحمت واسعه اش آرامش بخشد و به خانواده اش نیز صبر دهد. روحش شاد.

1 Comments:

Anonymous حسین عبیری گلپایگانی said...

با سلام
یکتا باطلب آمرزش برای ایشان از خداوند

10:11 PM  

Post a Comment

<< Home