وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Sunday, February 20, 2005

نظر سنجی در مورد عاشورا و اهمیت رفتار مذهبی مردم در این روز

با سلام مجدد
می خواهم نظرتان را برایم در مورد عاشورا و نقد رفتار مذهبی مردم در این روز بدانم. فکر می کنید که این رفتارمعنوی چه اهمیتی در زندگی اجتماعی کنونی دارد؟ و مردم ایران -حداقل آن بخش از مردم صمیمانه در ایم مراسم شرکت می کنند - به چه دلیلی این گونه ابراز احساسات می کنند؟ این فوروم بحث آزاد را در این وب لاگ دوست دارم باز کنم.

5 Comments:

Blogger امیر said...

ba salam
man fekr mikonam 1. mazhab dar khun va farhange ma rishe darad va tardid be niyaz be an ruz be ruz kamtar migardad 2. dar morede ashura va sayere ayame mazhabi fekr mikonam inha forsathaee hastand mabeyne zendegiye ruzmare baraye chek kardane khod, baraye mesal dar morede geryehaye mardom dar ashura fekr mikonam geryeha bishtar geryeye be hale khod ast va hosein nemadist az tamame nikiha va geryeha afsusist az fogdane chenan ensanhaee dar ruzegare emruz va niz mizane dooriye khod az an sefat ba gabule in dalil in forsatha yeki az ba arzeshtarin forsathast va gataan tasirate ba arzeshi dar zendegiha darad har chand agar omre anha hata be ashuraye badi kafaf nadahad.
ba ehteram
amir abdi.

11:03 PM  
Blogger Mehdi ZARE said...

اظهار نظر جالبی است و من تا حد زیادی با آقای عبدی موافقم. فقط به اهمیت استوره در زندگی مردم نیز باور دارم و فکر می کنم اگر استوره ها نبودند زندگی معنای خود را حداقل از نظر سمبلیک از دست میداد. ضمنا امروز در ظهر عاشورا داشتم به مفهوم حق فکر میکردم که به نظر امام حسین از حق به قیمت جان خویش دفاع کرد و مفهوم آزادگی که امام حسین سمبل آن بود و زیر بار ظلم نرفت.
با احترام

11:12 PM  
Blogger Mehdi ZARE said...

آقای فتاحی
از اظهارات رادیکال شما ممنونم و نقد جالبی است. ولی چرا آخرش اینترنت بیچاره را کوبیده اید و تفکر به حق را روشنفکر مابانه؟.. اتفاقا امروزه من فکر می کنم اندیشیدن به حق خلاف روشنفکر مابی است... به هر حال از این نقد شما سپاسگزارم...

7:44 AM  
Blogger Mehdi ZARE said...

سلام
من از این نظرات خیلی ممنونم و خودم فکر میکنم چه وسیله جالبی برای بیان این بحث جالب ایجاد شده فقط از دوستان عزیز - مثل آقای عبدی و خانم مریم - می خواهم که اگر ممکن است از همین حروف فارسی در نوشتن استفاده کنند که خوندنش برای همه خیلی راحت بشود.
ممنونم

11:12 PM  
Blogger Mehdi ZARE said...

سلام مجدد خدمت آقای فتاحی
به نظرم حق مطلق وجود دارد و فقط نزد خداوند متال است.

7:18 AM  

Post a Comment

<< Home