وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Monday, August 08, 2005

گزارش دفاع دانشجویانم

دیروز یکشنبه بعد از ظهر مهندس فخاری و مهندس وجودی با موفقیت از تز فوق لیسانس خود دفاع کردند. آقایان دکترقناد از دانشگاه شریف – به عنوان داور خارج از پژوهشگاه- و دکتر نورزاد از دانشکده فنی دانشگاه تهران – به عنوان استاد مشاور- از بیرون تشریف آوردند. هر دو دانشجو زحمت زیادی کشیدند و پاورپوینت خوب و منظمی هم آماده کردند. این دو رفیق که دوره لیسانس را در دانشکده فنی با هم بوده اند مسیر موازی را تا دیروز بعد از ظهر با دفاع پی در پی -!- ادامه دادند. آقای مهندس فخاری مطابق عادتی که دارد از بس تلاش کرد تا گستردگی زحماتش را – در حل تابع تجربی گرین برای اولین بار برای یکی از زلزله های ایران، زلزله بم – به همه ثابت کند که به جای چهل دقیقه حدود هفتاد دقیقه حضار محترم را مهمان کرد!... و مهندس وجودی نیز که سرش از من شلوغتر است -!- چنان کوبنده کار روی عدم قطعیت ها در خطر زلزله را باز برای اولین بار در ایران ارائه کرد که دوستانش برای لحظاتی کاملا هیجان زده شدند!!!... البته دارم شوخی می کنم. هر دو بچه های زحمت کشی هستند و انشاالله ادامه تحصیل هم خواهند داد. به این ترتیب ما در پژوهشگاه خودمان آرام آرام داریم مسیری پژوهشی در مورد خطرزمینلرزه و جنبش شدید زمین طی میکنیم که علاوه بر همگام بودن با پژوهشهای مشابه در دنیا، به سوالهای بنیادی و کاربردی در این مورد در داخل مملکت نیز پاسخ دهیم.در این راه یکی از دانشجویان دکتری نیز اخیرا کار خود رابا من آغاز کرده است که در این مورد بعدا بیشتر توضیح می دهم. به همکاران و دانشجویان علاقه مند در این زمینه برای همکاری پژوهشی خوش آمد می گویم.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

با سلام
وقت به خیر
کاش به جای این کلمه دفاع کلمه بهتری جایگزین بشه
اصلا حس جالبی ندارد من با شنیدن این کلمه یاد گارد وینگ چونگ می افتم
البته این نوع دفاع از پایان نامه از نو ع مقدس آن است
فکر نمی کنم بتوانم به خوبی دفاع کنم
در انتظار بدترین دفاع دانشگاه شهید بهشتی
البته من تصور می کنم که دانشحویان دکتر همیشه بهترین دفاع را داشتند ولی یک دفاع ضعیف قرار است برایشان ثبت شود

4:44 PM  
Blogger Mehdi ZARE said...

دفاع از کلمه خارجی آن آمده است. و معنی آن دفاع دانشجو از کاری است که انجام داده. دفاع مقدس هم نیست!!!... اتفاقا بسیاری یا کاری نمی کنند تا از آن دفاع کنند و یا کار می کنند ولی بد دفاع می کنند!.. به هر حال دانشگاه شهید بهشتی چون روی گسل شمال تهران بنا شده انتظار دفاع قوی از سوی دانشجویانش داریم

5:31 PM  

Post a Comment

<< Home