وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Saturday, May 12, 2007

پنجمين كنفرانس بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله

فردا يكشنبه پنجمين كنفرانس بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله در تهران - در مركز همايشهاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در خيابان حجاب - آغاز مي شود. اين كنفرانس به نوعي براي خود من ياد آور اولين حضور در فضاي علمي و پژوهشي زلزله شناسي و مهندسي زلزله در اردي بهشت 86 در سال 1370 در اولين كنفرانس بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله است. يادش به خير. در آن كنفرانس كه تنها كنفرانسي از اين نوع بود كه در هتل استقلال تهران برگزار شد و بقيه به همين نشاني كه در فوق اوردم منتقل شد، من در ترم اول تحصيلي فوق ليسانس در دانشگاه تربيت مدرس درس مي خواندم و سه مقاله به زبان انگليسي در همان اولين كنفرانس ارائه كردم. آن موقع در شركت مهاب قدس در بخش ژئوتكنيك كار مي كردم و كارهائي كه در ان كنفرانس ارائه كردم همگي نتايج حاصل از بررسي هاي لرزه زمينساخت در پروژه هاي مختلفي بود كه من در انها درگير بودم. از آن جمله نتايج كارهايي كه روي ساختگاه سد در حال بازسازي سفيد رود و لرزه زمينساخت زلزله ۱۳۶۹ منجيل كرده بودم. پس از آن كنفرانس بود كه به تدريج به پژوهشگاه پيوستم و از همان سال 1370 با پژوهشگاه همكاري كرده ام.
اميدوارم كه از اين كنفرانس به طور منظم ادامه يابد و از همه آنها كه در شكل گيري اين كنفرانس زحمت كشيده اند سپاسگزارم.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home