وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Friday, August 10, 2007

جلسه انجمن نوريها در بلده نور


روز پنج شنبه هجدهم مرداد جلسه انجمن نوريها به ميزباني شوراي شهر بلده نور و حضور اعضاي شوراي شهرهاي بلده نور، چمستان، ايزدشهر، نور و رويان در محل آمفي تاتر يكي از دبيرستانهاي بلده برگزارشد. در اين جلسه فضاي خوبي براي بحث بر روي مسائل مختلف توسعه منطقه اي شهرستان نور - با محوريت بحث گردشگري - ايجاد شد. گفتگو و آشنائي بيشتر بين اعضاي نهادهاي مدني - منتخبين مردم در شوراهاي شهر- و حضور آقاي احمد ناطق نوري نماينده نور در مجلس و آقاي روحاني - بخشدار بلده - دامنه بحثها را از بحث گردشگري به مسائل مختلف منطقه گسترد. آقاي مهندس نواب ، از اعضاي هيئت مديره انجمن نوريها و آقاي مهندس ايزدي معاون سازمان ميراث فرهنگي استان مازندران، خود من و آقاي ناطق در اين مراسم سخنراني كرديم و در پايان نيز با حضور آقاي بخشدار و سخنرانان يك ميز گرد و بحث برگزار شد. من به مساله اهميت توجه يك يك نگاه كلان و طرح جامع در منطقه و اهميت نگاه به افزايش ايمني منطقه در مقابل بلاياي طبيعي، اهميت توسعه پايدار و حفظ محيط زيست و منابع طبيعي و همچنين لزوم توسعه زير ساختهاي منطقه اشاره كردم.
به طور كلي جلسه خوبي بود و اميدوارم اين نوع فعاليتهاي اجتماعي هر چه بيشتر گسترش يابد. بحث جاده نور- بلده - گرمابدر - تهران (كه نوريها اكثرا به ساختش اشتياق دارند ولي طرفداران محيط زيست با ساخت آن مخالفند و سازمان حفاظت از محيط زيست به آن ايراد زيست محيطي گرفته است) هم مطرح شد كه به دليل جذابيت بحث، تشريح موضوع را به بعد - در همين صفحه - موكول مي كنم! .
خبر جالب آن بود كه انجمن حدود بيش از چهارصد نفر از استادان، متخصصان و مديران- نخبگان - كشور را يافته اند كه يا زاده منطقه نور هستند و يا ريشه و اصل و نسب نوري دارند.
ضمنا خبرنامه شوراي شهر بلده نور هفته آينده آماده خواهد شد. لازم ديدم كه چون دوستم آقاي عباس عماد -كه به دليل مشغله عضويت در شوراي شهر مدتي است نمي رسد
صفحه وب لاگ خود را به روز كند -و احتمالا نه از جلسه امروز فرصت مي كند گزارشي بدهد و نه خبر آماده كردن خبرنامه را!، خودم جور ايشان را بكشم و مختصرا به همه نوريها در هر جا كه هستند اطلاع رساني كنم. انشاالله اين عباس اقاي ما يك دستيار براي كمك به كارهاي خود بيابد تا مساله گزارش نويسي وب لاگي را كه به خوبي در طي يك سال انجام مي داد دوباره از سر بگيرد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home