وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Thursday, March 06, 2008

اولین همایش پیش نشانگرهای لرزه ای در دانشگاه تهران

دیروز به همت مرکز مطالعات پیش نشانگری زلزله موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران نخستین همایش در مورد پیش نشانگرهای لرزه ای برگزار شد. به عنوان اولین حرکت کار بسیار خوبی بود و استقبال نسبتا خوبی نیز از آن شده بود. دبیر این همایش آقای دکتر بیت اللهی از اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن بود که زحمت بسیاری برای برگزاری مناسب این همایش کشید. صبح من دو جلسه در پژوهشگاه داشتم و به همین دلیل صحبت من را دکتر بیت اللهی از جلسه صبح به بعد از ظهر منتقل نمود تا من هم بتوانم مقاله ای که در مورد زلزله بم آماده کرده بودم، ارائه کنم. زلزله ۱۳۸۲ بم از زلزله های شدید ایران بوده که پیش نشانگر لرزه ای داشته است. تا حدی که من توانستم به صورت شفاهی به بعضی سخنرانی ها گوش دهم و تا آن اندازه که در مجموعه مقالات همایش دیدیم امیدواری خوبی می توان به آینده پیش بینی زلزله در ایران داشت چرا که در زمینه های متنوعی کار های علمی خوب آغاز شده و همین موضوع امیدواری را به آینده را زیاد می کند. امیدوارم که چنین برنامه هایی مستدام باشد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home