وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Thursday, May 08, 2008

استقبال از كنفرانس ها و كنگره هاي علمي در ايران


امروز به عنوان عضو هيئت رئيسه يكي از جلسات چهارمين كنگره مهندسي عمران دعوت شده بودم . محل كنگره در دانشكده فني دانشگاه تهران بود. با توجه به گستردگي عنوان كنگره - كه تمامي شاخه هاي مهندسي عمران و مسائل مرتبط به آن از جمله مهندسي زلزله را در بر مي گرفت - انتظارم اين بود كه تعداد حضار بيشر از آنچه ديدم باشد. ظاهرا افتادن روز آخر كنگره به پنج شنبه باعث شده بود كه كساني كه روز اول و دوم به كنگره آمده بودند - و البته من فقط تعريف آن را شنيده بودم و خودم حاضر نبودم - روز سوم را به اصطلاح فاكتور گرفته بودند! و امور شخصي خود پرداخته بودند. به هر حال آنچه كه در كنگره عمران در سالني كه من بودم ارائه شد اكثرا از مقالات حاصل از تز هاي دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري بود و بيشتر كيفيت خوبي داشت كه جاي اميدواري - به آنچه در زمينه مثلا مهندسي زلزله انجام و ارائه مي شود - وجود دارد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home