وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Saturday, December 06, 2008

خبر هفته پژوهش و فناوري: ايران يكي از ده كشور بلا خيز جهان است.


ايران يكي از 10 كشور بلاخيز دنياست،
معاون پژوهشگاه زلزله شناسي: ايران يكي از 10 كشور بلاخيز جهان است
ده درصد توليد ناخالص ملي كشور صرف بازسازي نواحي آسيب ديده از بلاياي طبيعي مي‌شود

سرويس: علمي 1387/09/16 12-06-2008 15:22:00 8709-10080: كد خبر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: علمي
معاون پژوهشي و فن‌آوري پژوهشگاه بين‌المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله با بيان اين كه ايران يكي از 10 كشور بلاخيز دنياست، خاطرنشان كرد:10 درصد از توليد ناخالص ملي كشور صرف بازسازي نواحي آسيب ديده از بلاياي طبيعي مي‌شود.
به گزارش خبرنگار «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر مهدي زارع كه در مراسم آغازين هفته پژوهش و فن‌آوري در پژوهشگاه بين‌المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله سخن مي گفت، با ارائه تاريخچه پژوهش و توسعه در زمينه بلاياي طبيعي در ايران اظهار كرد: از 40 نوع بليه موجود در جهان سي و يك نوع آن در كشور ما روي مي‌دهد كه زلزله، سيل‌ و خشكسالي به واسطه شدت، فراواني و گستره تحت پوشش مهمترين آنها هستند.
وي خاطر نشان كرد: يكي از اقدامات مهم در امر آموزش عمومي و ارتقاي سطح آگاهي مردم نسبت به خطرات ناشي از وقوع سوانح، حوادث و نحوه مقابله با مخاطرات و كاهش اثرات آن، اعلام روز ملي كاهش اثرات بلاياي طبيعي از سوي وزارت كشور و تصويب آن در شوراي فرهنگ عمومي كشور است.
دكتر عباسعلي تسنيمي، رييس پژوهشگاه بين‌المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله هم در سخناني با اشاره به چرخه دوران علم و فن‌آوري در جهان اسلام و دنياي غرب گفت: بي توجهي به نگاه اسلام و قرآن به انسان موجب افول و عقب ماندگي در ايران و كشورهاي اسلامي است.
رييس انجمن مهندسي زلزله ايران اظهار كرد: نگاه دين اسلام و نگاه قرآني به انسان اين است كه انسان بايد تلاش كند با تلاش بي‌وقفه توام با نظم و برنامه‌ريزي به نتيجه برسد.
وي افزود: 750 آيه از قرآن كريم راجع به دعوت مومنان به تفكر، پژوهش و تامل در طبيعت، براي بهره مندي از مواهب در اختيار آنان است.
گفتني است، ارائه سخنراني‌هاي علمي و كارگاه‌هاي تخصصي در هر روز و برپايي نمايشگاهي از آخرين دستاوردهاي علمي در زمينه زلزله شناسي، مهندسي سازه، ژئوتكنيك و مديريت بحران از جمله ويژه برنامه‌هاي «هفته پژوهش و فن‌آوري» پژوهشگاه بين‌المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله است.
انتهاي پيام

0 Comments:

Post a Comment

<< Home