وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Monday, March 23, 2009

نوروز راديو و راديو گفتگو

در اين نوروز، باز به باور من بهترين رسانه راديو است. حتي براي اوقات فراغت نيز گوش سپردن به راديو بهترين كار است. در دو شب گذشته در ساعت نه شب برنامه گفتگو -چهره ها-
FM103.9
در محدوده تهران و در اينترنت از طريق اين لينك با اجراي دكتر اسماعيل مير فخرايي به سراغ دكتر رضا داوري اردكاني رئيس فرهنگستان علوم ايران رفت و در يك گفتگو صميمانه به زواياي مختلف آموزش و پژوهش فلسفه و ارتباط فلسفه با ساير علوم و دانش ها - به ويژه سياست - پرداخت . گفتگوي بسيار جالبي بود كه در آن به سوالات مخختلفي پرداخته شد، مثلا چگونه رئيس فرهنگستان علوم ايران يك فيلسوف است. جالب آنكه دكتر داوري اردكاني نيز خيلي صميمانه و ساده به سوالات پاسخ گفت. در كل دو برنامه كه به ايشان اختصاص داشت، اصرار بر اين داشت كه دانشمند نمي تواند و نبايد پاي در عرصه سياست گذارد ، والي سياسيون بايد همواره به دنباله عمل بخردانه باشند.
در فرصت هاي نوروزي راديو گفتگو بايد به طرح سوالاتي بپردازد كه در برنامه هاي معمولي و در طي سالي كمتر فرصت مي شود - يا موردي پيش نمي آيد- كه به آن اشاره شود. به نظرم اين دو برنامه به خوبي از عهده كار بر آمد. ظاهرا در نوروز هر شب راس ساعت ۹ اين برنامه - چهره ها - پخش مي شود.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home