وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Thursday, March 26, 2009

نوروز، آلرژي و ميگرن


يكي از پديده هايي كه با نوروز مي آيد - به دليل تغيير وضع هوا و دما و ... چيزهاي ديگر كه من نمي دانم! - آلرژي است كه افراد مبتلابه آن را حسابي اذيت مي كند. البته من معمولا در اوايل فروردين چندباري دچار ميگرن مي شوم. از ديروز - تا همين الان - مبتلا هستم و به انواع روشها براي مهار اين سردرد لعنتي متوسل شده ام. شايد بپرسيد چه ربطي به نوروز و فروردين دارد. خودم هم دقيق نمي دانم! ولي خوب، تقارن زماني حملات ميگرني با ايام تعطيلات نوروزي در سالهاي اخير كه امسال هم پيش آمده است، موجب شده كه يك رابطه "اين هماني" ميان نوروز و يكي دو حمله ميگرني در ذهن من پديد آورد. ضمن همدردي با همه مبتلايان به آلرژي و ميگرن (!) آرزوي نوروزي خوبي براي شما دارم.

1 Comments:

Anonymous مژگان جمشیدی said...

درود بر شما آقای دکتر
سال نو مبارک و امیدوارم سال خوبی را پیش رو داشته باشید
اتفاقا من هم دقیقا همین طوری هستم که شما می گید !
با اینکه فصل بهار و رویش مجدد طبیعت را دوست دارم ولی اینقدر آلرژی زمین گیرم می کنه که از هرچی بهاره بیزار میشم . الان بیشتر از 25 سال است که آلرژی دارم از دوران بچگی !
عطسه و آبریزش و خارش و کهیر و تنگی نفس کم بود امسال و پارسال سردرد هم بهش اضافه شده . سردردی که با آلرژی ام شروع شده .
و البته این رو هم فهمیدم که فقط درتهران و مناطق کوهستانی این حالت را دارم . در شمال ایران ( کلا مناطق مرطوب) که هفته گذشته بودم سردرد نداشتم و شدت آلرژی ام هم خیلی کمتر بود
به هر حال امیدوارم سردرد شما هم بهتر شه
نورزوتان پیروز
موفق باشید

11:24 AM  

Post a Comment

<< Home