وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Monday, May 30, 2005

پانزدهمین سالروز مجله عمران شریف مبارکباد

پانزده سال پیش در چنین روز هائی مجله عمران شریف بر پایه تلاشهای دانشجوی آنروز – والبته دکتر امروز - داوود رضا عرب و همیاری جمعی از بهترین دانشجویان اکثرا دوره لیسانس مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی شد وامروز انتشار آن خوشبختانه ادامه دارد. من نیز از نسل اول بچه های مجله عمران هستم که علارغم اینکه هیچگاه دانشجوی دانشگاه شریف نبودم ولی به واسطه آشنائی شخصی با حضرت داوود رضا خان عرب به این محفل دعوت شدم – اریبهشت هفتادو یک – و در مدت حدود چهار سال در شورای نویسندگان و شوراهای مختلف مجله بودم. گروه زمین شناسی مهندسی را من راه انداختم که امروز فکر کنم دیگر اثر از آن در مجله عمران باقی نباشد! بعد از من چند نفر دیگرازدوستان – مهندس بروجردی علوی، دکتر حق شناس و دکتر امینی حسینی - هرکدام مدتی مسئول این گروه بودند. همچنین در همین مقطع زمانی بود که کنفرانس دانشجوئی عمران را راه انداختیم. قدم های اول راهمان بچه های گروه های مختلف مجله عمران برداشتند. بسیاردوست دارم که در یک وب سایت و یک وبلاگ مخصوص مجله عمران شریف نسلهای مختلف این مجله با هم به گفتگو بپردازند – گرچه امروز یاوقت ندارندتا مدام دور هم جمع شوند و یا بعضا درایران نیستند تا بتوانند همدیگر را ببینند. بنابراین شاید فضای اینترنت بهترین محل برای چنین گفتگوئی بین نسلهای مختلف یک جمع دانشجوئی – و امروزه فنی و دانشگاهی – باشد. خوشحال می شوم که اگر چنین وب لاگ و وب سایتی شکل گرفت مارا هم خبر کنند تا به تدریج هم حرفهایمان بزنیم و خاطراتمان را در آنجا بیان کنیم و هم اینکه کلی عکس یادگاری از آن موقع داریم که می توانیم روی سایت بگذاریم تا همه رفقاببینند.ماایرانی هاهم که معمولا با گذشته ها حال می کنیم! بنابراین فکر کنم سایت جالبی بشود.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home