وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Sunday, September 11, 2005

یازده سپتامبر - سالروز حملات تروریستی به نیویورک



حملات تروریستی یازده سپتامبر سال 2001 - بیست شهریور سال هشتاد - جنایتی دهشتناک در تاریخ معاصر بود که با به گروگان گرفتن مسافران بی گناه چند هواپیما و سپس هدایت آن به سوی برجهای تجارت جهانی به وقوع پیوست. بعدا مشخص شد که گروه تروریستی القاعده که گروهی تندرو و بنیاد گرا - و البته منحرف از نظرگاه دینی - است مسئولیت چنین جنایتی را به عهده گرفته است. هر چه فکر می کنم که مردمی که در آن روز در هواپیما و همچنین آنها که در برجهای دو قلو تجارت جهانی بوده اند چه ربطی به اهداف طرح مزبورداشته اند فکرم به جائی نمی رسد. از دید دین مبین اسلام کشتن بی گناهان گناهی نابخشودنی است و آنها که به نام دین جنایت می کنند قطعا ظلمی مضاعف - هم به انسانهای بیگناه که قربانی می شوند و هم به دین اسلام و مسلمانان سراسر جهان - می کنند. البته این حملات پایه حمله آمریکا به افغانستان و سپس حمله به عراق - بدون اجازه سازمان ملل متحد - شد.
به باور من حمایت آمریکاو دولتهای غربی دیگر از رژیم صدام درزمان تجاوز نظامی به خاک ما، حمایت ازگروه ورژیم طالبان در افغانستان ، حمایت از رژیم اسرائیل در حالی که به مردم و سرزمین فلسطین حمالات تروریستی می کند و پناه دادن به گروههای تروریستی بنیادگرای مذهبی و قومی در غرب - به ویژه آلمان ، انگلیس و آمریکا -و خاور میانه و هر نوع حمایت از هرنوع عملیات تروریستی در دنیا به بهانه دفاع از گروههای انقلابی، اعدام انقلابی و ... در ردیف جنایتی است که گروه القاعده در نیویورک و سپس در استانبول، مادریدو لندن انجام داده است. ما ملت ایران هنوز زخمهای ناشی از تروریسم را در سالهای دهه شصت از یاد نبرده ایم و متاسفانه در حدود سه ماه قبل در حدود ایام انتخابات ریاست جمهوری نیز انفجارهای تروریستی در اهواز و تهران جان مردم بی گناه هم وطن ما را گرفت. امیدوارم هیچگاه مردم ما قربانی چنین اعمالی نشوند و هرگز در میهن ما این نوع حملات باب نشده و امنیت اجتماعی مردم ما تهدید نشود.
حمله تروریستی را کسی انجام می دهد که از انسانیت بویی نبرده و به روز معاد، حساب و آخرت باور ندارد.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

salam . khili az ashnaii ba web shoma khoshhal shodam . va khili jalebe ke shoma be in masael ham ta inandaze daghigh alaghemand hastid .. salamt bashid ..mahdi E

6:18 PM  

Post a Comment

<< Home