وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Thursday, December 22, 2005

شب یلدا رفت و صبح پیروز شد

دیشب شب یلدا بود و شبکه های مختلف رادیوو تلویزیون ما به مساله شب یلدا به طور مفصل پرداختند. از جمله شبکه های یک و سه و چهار و پنج تلویزیون و شبکه های تهران و فرهنگ رادیو که من در ساعات مختلف عصر و شب یا به هر کدام در ماشین چند دقیقه گوش دادم و یا در منزل به طور گذرا از هر کدام چند دقیقه از تلویزیون دیدم. به هر حال جلوه بیرونی شب یلداهم شولوغی خیابانها و ترافیک سنگین بود که باعث شد من خودم چهل دقیقه دیرتر سر کلاسم برسم! و البته فال حافظ و خوردن انار و ... در منزل جزو مراسم این بلند ترین شب سال و دریافت و ارسال اس.ام.اس. به مناسب این سنت ایرانی نیز از مراسم آن بود. خلاصه آغاز چله زمستان و طولانی ترین شب سال با حال وهوائی نزدیک به طرز تفکر نیاکان ما برگزار شد . البته در ایران امروز به ویژه در شهرهای بزرگ شایدخبری ازآن فرهنگ کشاورزی نباشد ولی مردم رسوم خودرا مطابق همان زمان که کار اصلی مردم کشاورزی بود انجام می دهند و ... چه خوب! اینها ازمشخصات فرهنگی مردم ایران است و ما هم اگر چنین رسومی نداشته باشیم اصلا چیزی به اسم هویت ایرانی راباید از کجا سراغ گرفت؟ به هر حال این شب یلدا هم رفت و صبح پیروز شد. به نوبه خود آمدن صبح را شادباش می گویم، بر عکس بعضی دوستان که با اس.ام.اس. شب را تبریک می گفتند! آن هم طولانی ترین شب سال را! به قول حافط
صبح است ساقیا قدهی پر شراب کن
دور فلک درنگ ندارد شتاب کن

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

سلام آقای دکتر
شب یلدا بر شما هم مبارک. امیدوارم در کنار خانواده گرمتان ایام خوشی را داشته باشید. چند روزی مدام سر می زدم در وبلاگ خبری نبود. امروز خوشحال شدم مطلب جدید را دیدم. آن هم با فرم جدید. به اصطلاح دستی به در و دیوار اینجا کشیدید و رنگ آمیزی کردید.مبارکه. خوش باشید.
قربان شما

9:36 PM  
Blogger Mehdi ZARE said...

سلام بر مهندس عظیمی عزیز
ممنون
دیدم اول فصل است، گفتم یک کم تغییر بدهم و تنوع ایجاد کنم

11:51 AM  

Post a Comment

<< Home