وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Wednesday, March 15, 2006

عنوانهای پیشنهادی پایان نامه برای دانشجویان

بعضی از دانشجویان در روزهای اخیر مراجعه کرده اندو سوال داشته اند که در حال حاضر چه سوژه هائی را برای تز های دانشجویان- عمدتا فوق لیسانس و بعضا دکتری- دارم . امروز فرصتی دیدم تا فهرستی از مواردی که برای تزهای دانشجوئی برای ارائه آن علاقه دارم فهرست کنم. آنها که حال و حوصله کار با یک آدم سخت گیر را دارند پا پیش بگذارند! به هر حال برای بعضی از این موارد پروژه هم دارم و بعضی از آنها را مواردی هستند که می خواهم به عنوان پروژه تعریف کنم. در زیر عنوانهای کلی را می آورم. برای جزئیات باید به خودم - حضوری- مراجعه فرمائید

الف- پهنه بندی خطرزلزله : پارامترهای بیشینه شتاب، خطرطیفی، تسونامی، خطرپذیری ، جدایش خطر، شبیه سازی
: ب- ریزپهنه بندی لرزه ای و خطرهای زمین شناختی مهندسی
اثرخاک، توپوگرافی - بر مبنای داده های ثبت شده شتابنگاری- فرونشست زمین، زمین لغزش و آبگونگی
ج- لرزه خیزی القائی : حاصل از آتشباری در معادن ، تهیه کاتالوگ ، مدلسازی آماری و در میدانهای نفتی جنوب ایران ، لرزه خیزی القائی حاصل از حوزه های ولکانیکی ایرا ن
د- خطرهای زمین زیست محیطی : زلزله و سیل، آب های سطحی و زیر زمینی، فرونشست زمین، پاسخ اکوسیستم منطقه به توسعه صنعتی و شهرسازی

ه- تهیه نرم افزار در زمینه خطرهای طبیعی

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

با سلام

آيا امکان همکاري شما با دانشجويان خارج کشور مشفول به تحصيل هم وجود دارد . و آيا شما در زمينه سازه هم موضوعي يا پروژه اي براي مقطع دکتري داريد ؟

4:35 AM  
Blogger Mehdi ZARE said...

رشته من سازه نیست. ولی امکان همکاری با سایر همکاران در پژوهشگاه هست.
به وب سایت پژوهشگاه
www.iiees.ac.ir
و به قسمت پژوهشکده سازه مراجعه کنید تا نام و مشخصات همکاران که در این زمینه کار میکنند را بر اساس علاقه خود بیابید
البته بعضی از دانشجویان سازه که در زمینه Strong motion seismology
و
Design Spectra
علاقه دارند
با ما نیز می توانند مشورت کنند

7:40 AM  

Post a Comment

<< Home