وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Sunday, March 19, 2006

در آستانه سومین سالروز حمله نظامی آمریکا به عراق

امروز در آستانه سومین سالروز حمله نظامی آمریکا به عراق و نابودی رژیم صدام قرار داریم. سالروز این واقعه بیست و نه اسفند است که البته من به دلیل مصادف شدن آن با روز مبارک ملی شدن صنعت نفت ایران ترجیح دادم که یک روز زودتر به موضوع بپردازم.
به دلیل جنایات صدام حسین و تجاوز نظامی رژیم بعث و جنگ هشت ساله که به ما تحمیل شد، بسیاری از ما ایرانی ها از نابودی رژیم صدام حسین - توسط هر عاملی ، از جمله آمریکا- خوشحال می شدیم ، که بالاخره در سه سال پیش - نوروز 82- این اتفاق-نابودی رژیم بعث- افتاد و ما نیز خوشحال شدیم. البته بسیاری از جمله خودمن نسبت به حضور نظامی آمریکا و متحدانش در منطقه و اینکه امنیت و استقلال عراق و سایر کشور ها از جمله خود ما مورد تهدید قرار می گرفت بیمناک بودند. امروز می بینیم که حضور نظامی بیگانگان در منطقه عملا موجب تاثیر گزاری مستقیم آنها - تا دخالت -در مسائل منطقه شده است. آیا روش دیگری برای تحول وجود ندارد؟ آیا سازمانهای بین المللی امروزه عملا موید روشهای کشورهای قویترهستند؟ ... به هرحال دیدیم که آمریکا حتی بدون قطعنامه سازمان ملل عراق را اشغال کرد. این کار درتمام جهان با تظاهرات و اعتراضات فراوان مواجه شد. و دیروز و امروز نیز تظاهراتی - به مناسبت سالروز آن واقعه- به مخالفت با این امر می پردازند، که تاکنون به بیش از دوهزار کشته از سوی خود آمریکائی و ده ها برابر آن از سوی عراقیها مواجه شده است .هنوز با وجودبرگزاری انتخابات دولت دائمی شکل نگرفته و خشونت نیز بسیار در جامعه عراق گسترش یافته است. عدم امنیت در عراق یک مساله طبیعی است و بسیاری از مادران عراقی و قتی فرزندانشان از منزل خارج می شوند مطمئن نیستند که آیا دوباره سالم بازخواهند گشت یا نه؟ گروه های تروریستی دست بالا را دارند و آشوب طلبان و غارت گران بسیاری از جنایات را در عراق آفریده اند. در همین فضای بحران زده بسیاری از کشتارهای دست جمعی از جمله کشتن آیه الله حکیم به همراه بیش از دویست نفر دیگردر شهریور هشتادو سه، بمب گذاری های سریالی در مراسم عاشورای هشتاد و دو و آخرینش نیز تخریب حرم امام هادی و امام عسگری رخ داده است. در عراق امروز شرکت های آمریکائی عملا تمام کارهای اصلی را در دست گرفته اند و یکی از دوستان که از مهندسان مشاور با سابقه است و آشنا به مسائل عراق تعریف میکرد که عملا چیزی به اسم اختیار کار حرفه ای در دست مهندسان و متخصصان عراقی وجود ندارد. و این عملا یعنی نابودی استقلال عراق.
به هر حال آزادی برقرار شده در عراق موجب شد بسیاری از عراقی ها - به ویژه شیعیان- که معمولا محلی از اعراب نداشتند، امروزه در عراق در راس کارند و یک کرد نیز پست - البته سمبلیک- ریاست جمهوری را به عهده دارد. از همه مهمتر اینکه صدام- دیوانه ، دشمن بشریت و ملت ایران- در حبس است!بیائید در این آستانه سال نو دعا کنیم که سایه شوم جنگ از منطقه خاورمیانه - به ویژه میهن ما- دور شود وهمه با هم آرزو کنیم که ایران ما هیچگاه در معرض هیچ حمله ای - حتی محدود- قرار نگیرد. در آستانه نوروز هشتادو پنج.... همگی دعا می کنیم... آمین یا رب العالمین

3 Comments:

Blogger Mehdi ZARE said...

ممنون مهندس عزیز
یادداشت قشنگی بود

11:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

من هم خيلي خوشحالم كه يكي از بدترين صدام هاي منطقه از صحنه قدرت و تروريسم دولتي خارج شد و همچنين اين آرزو رو هم ميكنم كه هر چه زودتر بقيه صدام ها هم از منطقه خاورميانه جمع بشن حالا ميخاد اين نيرو آمريكا باشه يا اس... نتيجه رو وقتي ميبيني ، خوبه. به نظر مياد كه امسال سال بدي نباشه چون سيستم هاي متمدنتر دارن فكر هاي اساسي ميكنن به حال خاورميانه. و حالا كه بازار دعا داغه، منم دعا ميكنم كه خدا در درجه اول دلهاي ما رو بينا كنه - چون مثل اينكه ما نمي تونيم از چشمامون استفاده كنيم و مشكلات خودمونو ببينيم- و دوم اينكه خدا كنه هرچه زود تر خاورميانه بزرگ و آزاد تر شكل بگيره و بقيه جنايت كارا رو هم بسپرن دادگاه لاهه با طالبان افغانستان شروع شد و بعدش صدام و انشا الله بقيه طالبان ها

1:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

مهندس منجمی
مثل اینکه خبر نداری چندی پیش بهمن فروتن مربی شموشک در برنامه 90 در خصوص ماهیت انقلاب کمی خارج از عرف متداول صحبت کرد و فعلاً که محرومش کرده اند تا بعداً حکمش را صادر کنند.
ای برادر این شب عیدی وارد منطقه ممنوعه نشو

3:23 PM  

Post a Comment

<< Home