وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Saturday, May 10, 2008

هدف پرورش دانشجويان دكتري در ايران-2

در راه پژوهش ماموريت گرا تشكيل گروه هاي پژوهشي كه شامل استاد/هدايت كننده، دستيار، و همكاران پژوهشي است، نقش و اهميت اصلي و اوليه دارد. در همه دنيا دانشجويان دكتري بهترين دستياران و همكاران پژوهشي هستند. در ايران نيز تكميل گروههاي پژوهشي و انجام كارهاي پژوهشي با كيفيت بالا با آغاز دوره هاي دكتري رخ داد. در حال حاضر در كشور ما در اكثر دانشگاهها و پژوهشگاهها دوره هاي دكتري وجود دارد و كيفيت خيلي از اين دوره ها قابل مقايسه با كيفيت متوسط به بالاي دوره هاي دكتري در كشورهاي پيشرفته و در حال توسعه است. افزايش تعداد مقالات نمايه شده بين المللي در سالهاي اخير نيز از محصولات توسعه اين دوره ها در كشور ما ست. البته هميشه انتقاد به اين موضوع داريم كه در دوره هاي دكتري در داخل با حداقل امكانات انتظار حداكثر بهره وري - به ويژه در بيشتر دانشگاههاي بزرگ كشور- وجود داشته است. اين موضوع با تحمل سختي براي محققان كشور همراه است كه البته لازم است تا با توسعه متناسب اين دوره ها ساماندهي مناسب در اين زمينه رخ دهد.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

سلام

دوست گرامی شما را به مشاهده سایت پانا دعوت می کنم. نظر دهید، و عضو شوید!

به زودی اخبار جدیدی از این سایت خواهید شنید!

مراوده لینک نیز خالی از لطف نیست.

موفق باشید.


سایت مشاوران علوم زمین پانا

7:22 PM  
Anonymous Anonymous said...

می خواهیم در عرصه علوم زمین کشورمان قدمی برداریم،بی منت و ملال.می ماند همکاری شما دوستان علاقه مند زمین شناسی و دانشمندان و محققان زمین شناس که یاریمان کنید ، با نظرها و پیشنهادهایتان. با همراهی تان .همین بخش یادداشتهای زمین شناس را اگر با مطالب شما پربار کنیم کلی هم خوشحال می شویم و سرمان را بالا می گیریم .از فعالیتهای دانشگاههایتان در زمینه زمین شناسی و نکات جالبی که در طی دوره های آموزشی دانشگاهتان به نظرتان می آید برای ما بنویسید.لطفا فایل word برایمان بفرستید که بتوانیم از آن استفاده کنیم. قول می دهیم قالب انتشارهایش را در همینجا درج کنیم. منتظر قلمی هایتان هستیم.

7:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

مشک آن است که خود ببوید
!

7:11 PM  

Post a Comment

<< Home