وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Monday, August 11, 2008

سه روز بي مدال براي ما در المپيك و جايگاه دوم كره جنوبي

در سه روز اول مدالي در المپيك براي ايران كسب نشد. البته به نسبت دوره هاي قبل اتفاق مهمي نيست كه ايراني ها پس از سه روز هنوز به جدول مدال داران نپيوسته اند. ولي از سوي ديگر كسب مدال و قهرماني در سطح مسابقات بين المللي - جهاني و المپيك ها - بر اساس برنامه هاي راهبري و صرف هزينه هاي مادي و به كار گيري نيروهاي كارآمد به دست مي ايد. فقط توجه به جايگاه جمهوري كره - كره جنوبي - در جدول مدال داران مي تواند گوياي موفقيت كشوري سابقا در حال توسعه و اكنون توسعه يافته باشد.
در جالي كه مقام اول چين در جدول مدال داران المپيك كاملا طبيعي جلوه مي كند و مقام سومي ايالات متحده نير بر اساس جايگاه قبلي و سنتي اين كشور و سطح بالاي تيم شركت كنند طبيعي است، مقام دوم جمهوري كره در رده بندي جدول مدال آوران - تاكنون- را نبايد تصادفي تلقي كرد و از سوي ديگر در قياس با توان بالاي چين و ايالات متحده بايد مهم . با اهميت دانست. جمهوري كره نماد كامل از ملتي آرمان خواه است كه در زمينه هاي مختلف علارغم محدوديت سرزميني و مسائل گوناگون، به جايگاه شايسته در جهان امروز يافته است.
جايگاه شايسته امروز جمهوري كره در جدول مدال آوران المپيك را نمونه و مثالي از توسعه يافتگي اين كشور در نظر گرفت. مي توان در برنامه اي دراز مدت و به تدريج براي رسيدن به جايگاه والاي و شايسته خود - نظير كره جنوبي - تلاش كنيم.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home