وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Wednesday, December 17, 2008

پايان نمايشگاه دستاوردهاي علمي در محل دائمي نمايشگاهها


امروز علارغم برف نسبتا سنگين ديشب به محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي رفتم و از دستاورداي دانشگاهها و پژوهشگاههاي مختلف بازديد كردم. ظاهرا قراربر اين بود كه در اين نمايشگاه بيشتر دستاوردهاي دانشگاهها و نمايشگاههاي تحت پوشش وزارت علوم تحقيقات و فناوري عرضه شود، و بيشتر متمركز بر استان تهران باشد. ولي اولا از تمام سازمانهاي مختلف در آن حضور داشتند و ضمنا از تمام كشور هم دانشگاهها و پژوهشگاهها حاضر بودند. پاركهاي علم و فناوري و همچنين موسسات پژوهشي خصوصي و انجمن ها و قطب هاي علمي هم در اين نمايشگاه با غرفه هايي هر چند كوچك حضور يافتند.
البته از داخل بزرگراه چمران هيچ نشانه اي از برگزاري اين نمايشگاه ديده نمي شد! و صد البته شايد به دليل عدم اطلاع رساني درست و شايد هم يه دليل مظلوميت كلي دانش و پژوهش در كشور ما به لحاظ اجتماعي، تعداد بازديد كنندگاه بسيار كمتر از نمايشگاههاي ديگر - با هر موضوعي كه فكر ان را بكنيد!- بود. ولي در عين حال بايد گفت كه همين نمايشگاه هم حتي با اين اطلاع رساني ناقص بازديد كننده خاص خود را داشت و راجعه كنندگان در طول روز تا بعد از ظهر به غرفه ها سر ميزدند.
غرفه پژوهشگاه ما نيز البته كوچكتر از آن - از نظر مساحت - بود كه قبلا از سوي برگزار كننده وعده شده بود، ولي به هز حال همكاران من در آن حاضر بودند. اين كار بيشتر محصول زحمات دكتر حق شناس و همكاراني بود كه با ايشان همكاري داشتند كه همينجا بايد از ابشان و همه همكارانش در برپايي غرفه پژوهشگاه در اين نمايشگاه تقدير و تشكر كنم.
همكاران ما و ساير غرفه هاي حاضر ظرف امروز و فردا در حال انتقال وسايل وتجهيزات به محل مصلاي تهران خواهند يود. در طول هفته آينده نمايشگاه دستاوردهاي علمي -پژوهشي سي ساله پس از انقلاب در اين محل برگزار ميشود. اميدوارم با توجه به محل آن كه نسبتا مناسب تر براي بازديد است و همچنين تبليغات بهتري كه روي آن انجام شده است، استقبال بهتري از آن بشود. ضمنا تدارك بهتري هم براي آن نمايشگاه ديده ايم كه اميدوارم زحمات دكتر حق شناس و تيم همكارش در نمايشگاه بعدي بهتر و موثر نتيجه دهد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home