رسانه، علم و رسانه ي علمي
در سالهاي اخير در رسانه ملي شاهد توجه به برنامه هاي علمي، برنامه سازي در مورد علم و تبليغ توليد علم در داخل از كشور هستيم. البته رويكرد برنامه سازي در اين زمينه علي رغم انگيزه مثبت و خوب در مديران رسانه، مشابه با ساير برنامه هاست. علم كالايي نو است كه معمولا به صورت اطلاعات و دائره المعارف علمي در رسانه به آن پرداخته مي شود. توجه به آن معمولا به عموم مردم ربط خاصي پيدا نمي كند، مگر آنكه محصول و نتيجه علم به طور مشخص اثر فوري در زندگي مردم داشته باشد - يا اينكه تصور شود كه چنين اثري وجود دارد- و طبيعتا محتوا و چگونگي رسيدن به نتيجه نه امكان طرح دارد و نه اهميتي از طرف مسئولان و مديران رسانه در وضعيت حاضر پيدا مي كنند. به اين موضوع بيشتر مي پردازم.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home