وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Thursday, February 12, 2009

سالروز شهادت دائی عزیزم

امروز بیست و چهار بهمن، بیست و سومین سالروز شهادت دائی عزیزم شهید رجب نصیری است. او در عملیات والفجر هشت پس از حدود سه سال حضور متناوب در جبهه های نبرد، در چندین عملیات از جمله رمضان، بدر ، خیبر و والفجر مقدماتی، در عملیات والفجر هشت به عنوان عضو بسیج حاضر شد. او در گردان شهادت حاضر بود - گردانی که به همین نام نامیده شده بود و در چندین عملیات در جبهه های نبرد دفاع مقدس هشت ساله چندین بار تقریبا اکثر اعضایش به شهادت رسیدند و سپس بازسازی شد - و در روز سوم عملیات فتح فاو در منطقه کارخانه نمک در نزدیکی شهر فاو پس از تلاش چندین باره برای آوردن آب برای دوستانش دراثر اصابت ترکش گلوله توپی که در نزدیکی او سقوط نمود به شهادت رسید. زمان شهادتش در حدود پنج و بیست دقیقه بعد از ظهر بیست و چهارم بهمن ۶۴ بود. نکته جالب آن بود که این شهید عزیز در ماههای قبل از عملیات به سپاه پاسداران پیوسته بود و در جبهه دیگری به عنوان مسئول پرسنلی تیپ کوثر مشغول خدمت بود، ولی ظاهرا به دلیل آنکه از انجام عملیات بعدی مطلع می شود، با اخذ مرخصی از تیپ محل خدمت به گردان شهادت در جبهه ای پیوست که برای عملیات آماده می شد.
سالها قبل - فکر کنم سال ۱۳۷۲- در ستون ؛دو رکعت عشق؛ در روزنامه اطلاعات یادداشتی نوشتم و آنجا به یاد دائیم آوردم : به یاد شهیدی که برای شرکت در جبهه های نبرد حتی از سپاه هم مرخضی می گرفت!؛. در هنگام شهادت بیست ساله بود و نظیر تمام جوانانی که نسل مدافعان و جانبازان انقلاب اسلامی و میهن را تشکیل دادند، داوطلبانه به این کار پرداخت. واقعیت آن است که هنگامی که در پشت جبهه بود آرام و قرار نداشت و سختی های حضور در جبهه را به حضور در زندگی آرام در پشت جبهه ترجیح می داد. آنها نسلی طلایی از جوانان و فرزندان انقلاب اسلامی بودند که هرچه انجام دادند از روی ایمان و برای دفاع ار عقیده، آرمان و میهنشان بود. استقامت، پایداری و نترسیدن از مشکلات را باید از آن نسل طلایی آموخت.
پس از شهادتش، خیابانی در روبروی مسجد جامع فاطمیه در منطقه تسلیحات - نظام آباد - تهران، که محل حضور و اعزام های مکررش به جبهه بود به نامش نامیده شده است.
یادش بخیر که نام و یاد و خاطره اش همواره با ماست.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Dear Mehdi,

Please accept my deepest sympathies of the sad loss of your uncle and others who either lost their life or disabled (some say over 1 million people) during 8 years war with our neighboring country Iraq that is known as the longest war in the recent history.

I should also refer to your greeting for the 30th anniversary of the removal of monarch and establishment of the Islamic revolution in our dear country Iran that was followed by the destructive war with Iraq and continued until today that has resulted in the misery of our people both socially and economically (if there is no disagreement on this) and mass brain drain from our country that its adverse effects yet to be seen in future.

With all respect to your great scientific status, I am struggling to understand your logic for the above greeting. Perhaps we have a different point of view. God bless you.

Regards,
An old friend

1:48 PM  

Post a Comment

<< Home