وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Sunday, March 08, 2009

ده سال گذشت : دفاع دكتري


امروز درست ده سال از دفاع دكتري من در دانشگاه ژوزف فوريه گرونبل فرانسه مي گذرد. در روزي چون امروز بالاخره در حضور ژوري از رساله دكتري خود با عنوان مطالعه جنبش شديد زمين در ايران : از كاتالوك تا قانون
هاي كاهندگي، دفاع كردم. استاد راهنمايم دكتر پير ايو بار-
Pierre-Yves Bard -
بود و من هجدهمين نفري بودم كه زير نظر ايشان دكتري گرفتم. يادش بخير، از ابتداي صبح استرس داشتم و با خواندن دعا خود را آرام كردم. قبل از آغازر دفاع هم از خداوند متعال درخواست كمك كردم. از اعضاي ژوري من آقاي دكتر باقر محمديون و دكتر فوجي فوكوشيما از ژاپن و دكتر پير مورو -از موسسه
BRGM-
داوران خارج از دانشگاه بودند. دكتر دني هاتسفلد و پروفسور مشيل كامپيو - كه رئيس هيئت داوران من نيز بود - داوران داخل دانشگاه بودند. استاد راهنما هم دكتر بار نيز عضو ژوري بود. 46 دقيقه ارائه كردم -با ترانس پرنسي ! هنور پاورپوينت اختراع نشده بود!!! - و حدود يك ساعت هم به سوالات جواب دادم . در نهايت ژوري پس از شور، راي به موفقيت من داد. از دوستان ايراني كه در آن جلسه حاضر بودند، آقايان دكتر محمد رضا ذولفقاري - كه اكنون عضو هيت علمي دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي است - و آقاي دكتر تاتار - كه آن روز تازه دكتري خود را آغاز كرده بود و امروز همكار ما در پژوهشگاه است - در جلسه حاضر بودند. اكثر دوستان ايراني حاضر در گرونبل - از جمله آقاي دكتر تقي برومند زاده استاد آمار دانشگاه گرونبل - و تقريبا تمامي دانشجويان لابوراتوار
LGIT -
در اين جلسه حاضر بودند. خلاصه روز بزرگي بود. پس از برگزاري جلسه مرحوم پدرم با من تماس تلفني گرفت و تبريك گفت. روحش شاد. خلاصه براي من اتفاق مهمي در زندگي بود كه اكنون يك دهه از آن مي گذرد و من نيز به تدريج به پيري نزديك مي شوم!. انشالله دانشجويان دكتري ما نيز همگي موفق باشند.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home