وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Friday, December 18, 2009

دهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري

دیروز بعد از ظهر در محل مصلای تهران ، دهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوری پایان یافت. این نمایشگاه از روز یکشنبه در این محل آغاز به کار کرد و در آن دانشگاهها و پژوهشگاههای وزارت علوم و موسسات پژوهشی وزارتخانه های مختلف و همچنین شرکت های فراهم کننده تجهیزات پژوهشی و موسسات خصوصی پژوهشی حضور داشتند. پژوهشگاه ما نیز با غرفه ای در نمایشگاه شرکت کرد که در آن علاوه بر چند مدل و فیلم و مواد آموزشی و کاتالوگهای پژوهشگاه، تابلوهایی - به صورت استند - تهیه شده بود که به معرفی پژوهشکده ها و مرکز های پژوهشگاه می پرداخت.

البته همواره مخاطب چنین نمایشگاههایی مخاطب خاص هستند ولی در جامعه ای آمار کل دانشجویان به بیش از ۳ و نیم میلیون نفر می رسد، انتظار می رود که افراد بیشتری به بازدید چنین نمایشگاههایی - به ویژه از دانشجو یان- بیایند.

از غرفه های بسیار فعال در این نمایشگاه باید به غرفه های دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور اشاره کنم. ضمنا ارائه نمایش ماهواره بر سفیر امید در این نمایشگاه جالب بود. حضور بعضی موسسات و مرکز های پژوهشی بخش خصوصی نیز امسال بر غنای نمایشگاه افزود. بعضی از این مراکز از بعضی موسسات پژوهشی بخش دولتی پرشور تر و قوی تر شرکت کرده بودند!

به هر حال داشتن رویدادی نظیر نمایشگاه پژوهش و فناوری در کشور ما که تعداد این رویداد ها متاسفانه زیاد نیست، به شکل گیری یک سنت علمی و عادت به اخبار علمی و پژوهشی می تواند در سطح اجتماع کمک خوبی کند.

ضمنا از زحمات همکارانم در مدیریت پژوهشی پژوهشگاه به ویژه دکتر حق شناس و آقایان مهندس قاضی نژاد و مهندس غنی زاده و همچنین مهندس اسلامی و مهندس قاسمی و سایر همکارانی که در برپایی غرفه پژوهشگاه در نمایشگاه زحمات زیادی کشیدند، بسیار سپاسگذارم.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home