وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Wednesday, December 16, 2009

بيستمين سالروز تاسيس پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله

امروز در مراسم جالبی بیستمین سالروز تاسیس پژوهشگاه که از چند ماه قبل تصمیم گیری و برنامه ریزی شده بود در سالن همایش پژوهشگاه برگزار شد. در این برنامه که با حضور میهمانانی از خارج پژوهشگاه برگزار شد، ابتدا دکتر تسنیمی در سخنانی ضمن قدردانی از زحمات بنیانگزاران پژوهشگاه، به اهمیت توجه به برنامه های راهبردی برای آینده پژوهشگاه پرداختند. سپس روسای پژوهشکده ها از چهار پژوهشکده زلزله شناسی، ژئوتکنیک، سازه و مدیریت خطرپذیری پژوهشگاه گزارشی از فعالیتهای پژوهشکده های پژوهشگاه در طی سالهای گذشته ارائه دادند.

سپس خود من پشت تریبون رفتم و پژوهشگر نمونه سال ۸۸ و مدیر نمونه امسال را معرفی کردم - به ترتیب آقایان دکتر بهرخ حسینی هاشمی و دکتر حق شناس- که از سوی هیئت رئیسه پژوهشگاه لوح تقدیر و جایزه به ایشان اهدا شد. در نهایت از روابط عمومی پژوهشگاه، همکار ما اقای کلوایی عکسهای قدیمی ترین و جدید ترین همکاران پژوهشگاه و همچنین همکاران درگذشته : آقایان والی، هنجنی، سید صادق، خوشوقت و حسنی و مرحومه خانم خاتمی که در دهه های هفتاد و هشتاد به رحمت ایزدی پیوستند، نمایش داده شد، که یاد این همکاران مرحوم گرامی داشته شد. همچنین عکسهای مختلفی از سالهای اولیه فعالیت پژوهشگاه از اتاقهای کار مختلف وهمکاران سابق پژوهشگاه - آنها که همچنان با پژوهشگاه همکاری می کنند و آنها که اکنون در میان همکاران ما نیستند - نشان داده شد که بسیار جالب بود ، از جمله یک عکس از حدود ۱۶ سال قبل از خود من در اتاق کامپیوتر پژوهشگاه، که البته قیافه مرا در دوران جوانی نشان می داد!.

در نهایت با بریدن کیکی که به همین مناسبت تهیه شده بود، و گرفتن عکس یادگاری با حضور همه حضار مراسم به پایان رسید. مراسم بسیار جالب و به یاد ماندنی و پر شور بود که به نظرم در خاطره همکاران و دوستان پژوهشگاه خواهد ماند.

در همیجا لازم می دانم که از زحمات همکارانم در معاونت برنامه ریزی و پشتیبانی، دکتر امینی حسینی و به ویژه آقایان زنگانه و طیوری و گروهی که با ایشان کار کردند و حتی دیشب تا حدود ۱۱ شب مقدمات مراسم امروز را آماده می کردند، صمیمانه قدردانی کنم.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home