وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Saturday, February 26, 2005

انسانهای بزرگ و ملی در تاریخ ایران چرا بزرگند؟

مردان (و زنان) بزرگ چگونه بزرگ شده اند؟
داشتم فکر می کردم که مردان (و زنان) بزرگ [یک وقت خانم ها یقه من را نگیرند که چرا فقط به مردان بزرگ فکر می کنم!] چرا بزرگ شده اند؟. چرا شخصیت های بزرگ ملی در تاریخ ایران بزرگ شده و همیشه عزیز داشته می شوند و به عنوان شخصیت تاریخی وسازنده و مولد شناخته میشود؟ من دوست دارم در این هفته روی این موضوع هم بحث کنم. به نظرم اولین مساله این است که این افراد انسانهای اتکای به نفس بالائی داشته اند. نکته دوم استقلال رای و استقلال مالی آنها بوده است. این طور افراد نه تنها به کسی احساس وابستگی نمی کرده اند بلکه دیگران را نیز حمایت و هدایت می کرده اند. مساله دیگر این است که اینها در زندگی خود اهداف و ایده های بزرگ ملی داشته اند و در هر شرایطی آنچه را وظیفه و تکلیف خود می دانسته اند (علی رغم اینکه شکست آنها در مقطعی از زمان قطعی بوده) انجام می داده اند. و نکته آخری که فعلا به نظرم می رسد اینکه این افراد انسانهای سالم و خوشنامی بوده اند. این بحث را ادامه می دهم -اگر مثل هفته پیش زلزله نیاید!!… و اگر شما که می خوانید کامنت بدهید… چون اگر کامنت ندهید احساس میکنم که مطلب را دوست ندارید

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

یاد و نام روانشاد دکتر محمد مصدق
همیشه جاودان باد
مرام پاک او همیشه یادآور مرام همه بزرگان تاریخ بود و راه او همان بود که ملل پیشرفته صدها سال است می روند و به بزرگی رسیدند و ما حدود صد سال است که تلاش میکنیم برویم

6:42 AM  
Anonymous Hashemi said...

با سلام

من فکر میکنم انسانهای بزرگ دو دسته هستند،یکی آنهایی که بنا به ضرورتها و نیازهای زمانه نوآوری میکنند و بالطبع مردم آنها رامشهور میکنندو دسته دیگر شخصیت هایی که نیازها و درد های همیشگی انسان ها وجوامع را عنوان می کنند و بعضا فرا ملیتی و فرا زمانی هستند.
نکته مشترک در همه این افراد این است که چون مورد پسند مردم هستند توسط مردم جاودانه میشوند. حال چه درست و چه نادرست. چه زیبا و چه زشت. چه خیر وچه شر.

10:38 AM  

Post a Comment

<< Home