وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Tuesday, February 22, 2005

دانشگاه: کارخانه تولید متفکران مولد

دانشگاه : مرکز تولید متفکر و انسانهای مولد با انگیزه ملی
به نظرم این بهترین عنوانی است که می توان برای دانشگاه ارائه کرد. در این تعریف که بسیار با آنچه در ایران در طی حدود 120 سال گذشته (از تاسیس دارافنون به همت امیرکبیر) رخداده متفاوت می نماید، به دانشگاه به عنوان محلی نگاه می کنم که با تربیت انسانهائی می پردازد که با نیروی "عقل"، فکرکردن با روش علمی را وجهه همت خود میکنند (در واقع در دانشگاه یاد می گیرند که چگونه فکر کنند و چگونه –با روش علمی- فکر خود را سامان دهند) و با انگیزه ملی با لحاظ کردن شرایط مملکت خود و با اعمال اولویتهای ملی به "تولید" می پردازند. این تولید یعنی "تولید ملی" وهم درمورد کالا و هم در مورد خدمات مصداق دارد. این بحث رادر این وب لاگ ادامه خواهم داد .... و به اهمیت بنیانی توسعه "علوم انسانی" در راه تحقق هدف یاد شده در فوق خواهم پرداخت ... این موضوع به نوعی جواب خودم به نکته ای است که دیروز نوشتم (چه کار کنیم که دانشجویان به تحقیق دل بدهند ...) و اشکالات ریشه ای که به نظرم وجود دارد را تلاش میکنم در این جهت ریشه یابی کنم... همانطور که قبلا هم نوشتم از نظرهای شما بسیاراستقبال میکنم.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home