وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Wednesday, February 23, 2005

توصیه شما به مردم چیست؟

توصیه شما به مردم چیست؟
این سوالی است که خبرنگاران محترم معمولا انتهای مصاحبه های شان از آدم می پرسند. مخصوصا که دیروز که زلزله آمده بود و من چندین مصاحبه داشتم. در آنجا جوابم به این دوستان خبرنگار این بود که اولا من زلزله شناسم و توصیه به مردم (از نظر ایمنی و ...) کار من نیست و از طرف دیگه مردم بیچاره که عملا هیچ سر پناهی ندارند را چگونه می توان با توصیه های کلیشه ای دلگرم کرد (نظیر حرفهائی که بعضی ها می زنند ولی از نظر علمی پایه ای نمی تواند داشته باشد... مثل اینکه در روزهای آینده زلزله مهمی رخ نخواهد داد و ... خلاصه مثلا شروع می کنند به توصیه های ایمنی و همزمان حرفهای دلگرم کننده). خلاصه از زیر چنین توصیه هائی در رفته ام. چون اولا بی پایه است و در ثانی در تخصص ما نیست و دست آخر نیز نمی دانم چرا در ایران همه می خواهند به مردم پیام بدهند!.... اگه به مردم کمک نمی توانیم بکنیم، حداقل نمک به زخمشان نباید پاشید... اینطور نیست؟...

1 Comments:

Blogger Mehdi ZARE said...

با سلام و تشکر از کامنت شما
حالا مردم بیچاره که در خانه کاه گلی زندگی می کنند را نمی توان با شیوه های جدید مقاوم سازی قانع کرد. قبول دارید؟ و اساسا چه فایده دارد در حالی که اصلا چیزی به اسم سرپناه موجود نیست ما به توصیه های ایمنی روی بیاوریم .البته شایه حرفم زیادی نا امیدانه باشد و من را تحت تاثیر صحنه های کشته های زلزله زرندبدانید که درست هم هست) و لی به هر حال من اصل داشتن سر پناه را دراولویت میدانم ...

5:58 PM  

Post a Comment

<< Home