وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Thursday, July 21, 2005

یادداشتی در مورد کامنت های دوستان

از همه شما که کامنت می نویسید و نوشته اید ممنونم. اساسا ما تا این میدان نقد و بحث را ایجاد نکنیم به فضای مدرن وارد نخواهیم شد روحیه انتقادی و انتقاد کردن نیز با تمرین از آن ما خواهد شد. چه جائی بهتر از فضای سایبر و اینترنت که از شرق و غرب عالم می توان در هر لحظه ای از شبانه روز در آن نوشت. خوشحالم که با دیدی اکثرا منصفانه نقد و بحث جاری است و کامنت ها نیز بیان نکته های اکثرا نادیده از دیگرسو است. من هدفم در طرح هر موضوع نه نصیحت است و نه خدای نکرده زدن اتهام و اعلام بی سوادی به دانشجویان عزیز و نه اعلام با سوادی تمام استادان. من می خواستم و می خواهم طرح موضوع کنم. اساسا هر چیز که برایم جالب باشد می نویسم. فکر می کنم که وبلاگ هم یعنی همین. نفهمیدم که چطور یکی از دوستان ازاینکه من در یک پست -ریاست- هم هستم اینقدرتعجب از طرح موضوع کرده است!.. ظاهرا هرکس حتی براساس انتخاب با رای دیگران پستی بپذیرد ازطایفه مرفهان بی درد است که اگر حتی ظالم نباشد حتما باید نقش آدم های ظالم را بازی کند!!. از سوی دیگر اساسا آن فرد تا زمانی که رئیس است نمی فهمد – یا اگر می فهمد هم باید خودش را به نفهمی بزند !!- که دانشجویان عزیز با این همه مشکلات اجتماعی و اقتصادی چه می کشند. ضمنا تعجب از اینکه من چرا درمورد این موضوع می نویسم و مثلا به سیاست، اجتماع یا تولید ملی دیگر نمی پردازم نیز جالب است!... مگر من قول داده ام که در مورد چی بنویسم یا ننویسم... اتفاقا باز هم خواهم نوشت... و هم از ورزش – پرسپولیس زلزله! - خواهم نوشت و هم از آموزش عالی و پژوهش و بلایای طبیعی – که کارم است – و هم از هر چه در اجتماع ببینم جالب است.... ولی شاید از همه جالبتر این باشد که من با تمام این جنبه های ظالمانه! و قابل نقد حداقل شجاعت این را دارم که - با پست یا بی پست - هم وب سایت شخصی داشته باشم و هم وب لاگ و هم به مراجعان سایتم امکان بدهم که بعنوان بی نام یا با نام مستعار نیز بتوانند کامنت بنویسند. من در خلع نمی نویسم. جای مشخصی می نویسم و مکان فیزیکی من نیز مشخص است. خوشحالم که حتی به منتقدان و مخالفان این امکان را می دهم که بی نام هر چه می خواهند بنویسند. فقط دو چیز را پاک خواهم کرد – یعنی کامنت را حذف خواهم کرد: اول توهین و افترا به غیر را و دوم ستایشهای فردی را ! منتظرم که نوشته های خوب شما را باز در وبلاگم پر تعداد بیینم.با سپاس مجدد

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

salam nazanin doctor
matalebe jalebi bood.albate oon ye tike perspolise zelzele ro avaz mikardid behtar bood.aban mahe emsale daghighe 93 bazi momkene ye khabarayee beshe dobare,akhe pirooz ghorbani dar beine abiha baghi moond.
man donbale proposal hastam alan.
eradatmande shoma

shahvar

4:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

با سلام خدمت شما وكليه دوستان در وبلاگ

آقاي دكتر زارع، تنوع مطالب وبلاگتان را دوست ميدارم علمي،سياسي،مذهبي،ورزشي،اجتماعي و...كه هر كدام يك صفاي خاصي دارند و از همه با صفاتر رفتار صميمي و بي رياي خود شماست كه ما دانشجويان براحتي ميتوانيم نقطه نظراتمان را بنويسيم،كامنتهاي دوستان چه بي اسم چه با اسم، وبلاگ شما را دوست داشتني تر مي كنند واين بحثها و تبادل نظرات متفاوت تمريني است براي هر يك از ما كه بتوانيم افكار و عقايد مخالف با خودمان را تحمل كنيم،اميدوارم با بيشتر شدن تعداد دوستان تنوع كامنتها نيز بيشتر شود

با احترام
ج.ف

9:00 PM  

Post a Comment

<< Home