وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Sunday, September 18, 2005

آنچه که از زلزله طبس و زلزله های بزرگ به یاد دارید

دیدن یادداشت دکتر آریامنش و فراهم شدن زمینه ارتباط با دوستان طبسی من را به فکر انداخت تا فراخوان بدهم که هرکس خاطراتی از وقایعی که در هنگام و پس از زلزله به یاد دارد برایم ارسال کند تا من به تدریج روی وب لاگ بگذارم. این باعث می شود تا یک زمینه بحث عمومی نیز فراهم شود. فقط برای هدفی که الان از آن سخن می گویم خواهش می کنم تا حتی الامکان متن های خود را به صورت ادبی و شاعرانه ننویسید بلکه خود را به عنوان وقایع نگار و مستند نویس فرض کنید. از هر جنبه که دوست داشته باشید می توانید بنویسید. از جنبه های اجتماعی و روانی، اقتصادی، تغییراتی که در زمین و چاهها دیده اید و یا خرابی هائی که در ساختمانها دیده اید و یا ساختمانهائی که سالم مانده اند. آثار تاریخی و سرنوشتشان و... آنچه در این بیست و هفت سال بر بازماندگان زلزله رفته است. به هر حال آزادید که بنویسید. ولی چون این وبلاگ محل بحث علمی و به اصطلاح خودم "اتاق فکر" است، بنابراین متنهای صرفا "ادبی، شاعرانه و احساسی" در مورد این فراخوان و متنهائی که برای صفحه اصلی انتخاب خواهم کرد مصداق نمی یابد. البته همه آزادند که اگر مطلبی احساسی و شاعرانه نیز خواستند بنویسند در قسمت کامنت ها اضافه کنند. برای اینه من راحت بتوانم این متن ها را بخوانم و برای صفحه اصلی متنهای بهتر را انتخاب کنم لطفا متن خود را- که می تواند حاوی عکس هم باشد- به فارسی به صورت فایل ورد
Word document
تایپ کرده و آن را به این نشانی برایم به صورت پیوست
Attachment
ای-میل فرمائید:
یا
منتظرم یادداشتها و مستندات شما را- که در خاطرتان مانده و یا جائی یادداشت کرده اید و اکنون می توانید به آن مراجعه کنید - و یا جوانانی که پس از زلزله به دنیا آمده اند ولی شاهد طبعات بعد از زلزله در زندگی اجتمائی خویش بوده اند ، دریافت کنم. این صفحه متعلق به شماست و می توانید آن را به تدریج آینه نظرات خود و محل تبادل نظر با آنها که به زلزله و بلایای طبیعی فکر می کنند و یا از آن دچار مصیبت شده اند، بدانید.
برای اینکه منحصر به زلزله طبس نباشد، هرکس صفحه را می بیند اگر در مورد زلزله دیگری که در ایران رخ داده و می تواند چنین مطالبی بفرستد، نیز استقبال می کنیم.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home