وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Wednesday, September 28, 2005

دفاع فوق لیسانس خانم مهندس محبوبه علینقی خانی

خانم علینقی دانشجو فوق لیسانس من در دانشگاه شهید بهشتی از تز فوق لیسانس خودبا موفقیت دفاع کرد. دانشجوئی بسیار علاقه مند و سخت کوش که از اول که پیش من برای کار پایان نامه آمد خود را فردی نشان داد که دنبال علم و یادگیری است . خانم علینقی ، لیسانسه زمین شناسی از دانشگاه فردوسی مشهد و دانشجوی فوق لیسانس تکتونیک در دانشگاه شهید بهشتی بود که از انجام کارهای علمی سنگین واهمه ای نداشت. هدایت او به طور مشترک به عهده من و دکتر پورکرمانی استاد دانشگاه شهید بهشتی - دانشکده علوم زمین - بود. موضوع تز او مطالعه لرزه زمینساخت و پهنه بندی خطر زلزله برای شهر کوهرنگ استان چهارمحال بختیاری بود. این خانم علینقی از مطالعه روی عکس هوائی - و حتی بازدید روی زمین - تا تهیه نقشه و انجام محاسبات تحلیل و پهنه بندی خطر را شخصا انجام دادو نشان داد که نسوان خراسان همتی بلند دارند! البته این بلند همتی بعضی وقتها موجب می شد که تلاش کند تابه صلاحدید خودش بعضی مراحل کاررا دنبال کند! که من اجازه دادم ببیند که در عین آزادی عمل اگر حرف ما را- که کمی بیشتر تجربه داریم- گوش کند به نفع خودش است. به هر حال من ازکار و نحوه دفاع او بسیار راضی ام. فقط به دلیل عجله و شاید تازه کاربودن - که ویژگی تمام دانشجویان ایرانی است!- تمام مرحله انجام محاسبات راموفق نشد به خوبی تشریح کند، طوری که یکی از استادان عضو ژوری فکر کرد که این همه عدد و رقم موجود در تز را رفته از جاهای مختلف گردآوری کرده و ریخته توی تز خودش! به هر حال بگذریم!. خانم علینقی می ترسید که نکند موقع دفاعش تمام ژوری و حضار او را سوال پیچ کنند و البته خودش دید که من به درستی پیش بینی جو بسیار آرامی برای دفاع او کرده بودم. انشاالله که درکار و زندگی شخصی خودش موفق باشد

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

یکی از جمله هاتون را اینجوری بگید بهتره (نشان داد که نسوان کرمان همتی بلند دارند!

2:26 PM  
Blogger Mehdi ZARE said...

والااگه ایشانکرمانی بودنخودشانرا تائید کنند من هم جمله را اصلاح می کنم.

7:04 AM  
Anonymous Anonymous said...

سلام وقت به خیر
اول از انتقادات دوستانه استاد ارزشمندم دکتر زارع بسیار سپاسگزارم
جمله (من از نحوه دفاع ایشان بسیار راضیم) باعث بسی خشنودیست
البته می دانم که این رضایت در مجموع است!
مسئله ای که در دفاع خودم برام جالب بود اینه که من شب قبل از دفاع پیش بینی کرده بودم که یکی از اساتید تاریخ دفاع رو فراموش میکند
همین اتفاق هم افتاد و مشاورم این لطف را کردند تا پیش گویی من درست درآید
دوم اینکه خودم هم نمی دانم کجائیم
شاید یزد شاید کرمان شاد خراسان اون هم از نوع رضویش(مشدی)
خوب, کرمانی ساکن مشهد یزدی الاصل چطوره با شناسنامه صادره از رفسنجان
البته بر خلاف برخی کرمانیهای عزیز هیچ تعصبی به این قضیه ندارم
همه ایران سرای من است
یا به قولی
در روی زمین نیست چو کرمان جایی
کرمان دل عالم است و ما اهل دلیم
این بنده خدا anonymous
بهتر بود خودشو معرفی کنه

12:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

ba salam khedmate shoma ostade mokaram .dar babat arz manfigarayaneye ishon dar shab pish az defaeshoshon bayad arz konam ke hafezeye manfigarayaneshan ghodrat khobi baraye tabdil be vagheiat dare . omid ke mosbat andishi ishon niz samar bakhsh bashe . dar har sorat bandeh saadat in ro nadashtam ke dar maraseme defa ishon hozor dashte basham va eftekhar ashenaii ba shoma ro kasb konam ama az zahere amr va taarif bacheha zaheran defa khob va aberomandi bode omidvaram ke dar sahnehaye dige zendegishon chon marasem defa va hata bishtar az on movafagh bashand . baraye shoma ostade mokaram niz arezoye movafaghiat rooz afzon daram .
bishtar az in mosade oghat nemishm
khodahafez shoma

12:42 PM  
Blogger Mehdi ZARE said...

پس باید بگیم نسوان ایران - با اصل کرمانی- همت بلند دارند

4:15 PM  

Post a Comment

<< Home