وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Monday, October 10, 2005

بالاکوت – شهر نابود شده مرزی در نزدیکی مظفر آباد

اکنون در فاصله چهل و هشت ساعت از زلزله صبح شنبه16/7/84 در ناحیه کشمیر پاکستان مشخص شده است که بیشتر کشته ها در مظفرآباد –شهری با جمعیتی شبیه شهربم در حدود یکصد هزار نفر- مرکز کشمیر تحت کنترل پاکستان قربانی شده اند. ازسوی دیگر رئیس جمهور پاکستان پرویز مشرف اعلام کرد که از شهر کوچک بالاکوت در ناحیه مرزی هند و پاکستان تقریبا چیزی باقی نمانده و براورد می شود که 650 نفر در این شهر کوچک جان باخته باشند. مهمترین کمک مورد نیاز فوری هلی کوپتر ترابری اعلام شده است چرا که اساسا امکان دسترسی به حدود 50% از مناطق کوهستانی در پهنه رومرکزی به دلیل زمین لغزشهای پی در پی از بین رفته است. ضمنا بسیار از کشته شده ها کودکانی بوده اند که در مدرسه محل تحصیل خود آماده آغاز یک روز جدید بوده اند. بیش از بیست و دو هزار کشته در پاکستان –بیشتردر شهر مظفرآباد- و بیش از 600 کشته در هند تاکنون طبق آمار رسمی گزارش می شود. البته بعضی از براورد ها تلفاتی بیش از سی هزار و گاه تا بیش از یکصد هزارنفر حدس می زند.
سازمان ملل تیم های براورد خسارت و یکصد هزار دلار کمک به پاکستان ارسال کرده است. ایران، ترکیه، روسیه و کشورهای اروپائی نیز هریک کمک های در همین حدود به همراه تیم های جستجو، نجات و امداد فرستاده اند.
از یاد نبریم که هنور در هفتاد و ساعت اولیه انتظار یافته شده افراد زنده زیر آوار وجود دارد و بنابراین اگر گروههای نجات امکان دسترسی به مناطق دور افتاده و غیرقابل دسترس در اثر زمین لغرش برسد، امکان یافته شدن مجروحانی وجود دارد که هنوز زنده اند و به دام آوار افتاده اند
.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home