وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Wednesday, October 05, 2005

حلول ماه مبارک رمضان مبارک باد

از امروز- سیزده مهر- در ایران ماه مبارک رمضان آغازمی شود.حلول این ماه را به همه مومنان و دوستداران ماه رمضان تبریک می گویم. این تبریک گفتن را به طور گسترده وقتی که در گرونبل فرانسه در سال 1374 به عنوان دانشجوی سال اول دکتری رفته بودم در میان مسلمانان فرانسه دیدم. به فرانسه به هم می گفتند
Bon Ramadan!
به عربی هم در مغازه هایشان اعلان هائی نصب می کردند که بر آن نوشته بود:" رمضان سعیدا" و واقعا شروع ماه مبارک را به عنوان" یک عید" گرامی می داشتند. البته پایان آن راهم همینطور - در عید سعید فطر- به طور گستره جشن می گیرند. به هر حال شرو ع این ماه برای من همیشه خاطره انگیزبوده است. یکی خاطره آنهاکه بودندو دیگر نیستد. و برای من خاطره مرحوم پدرم که همیشه یادروزه گرفتن و افطار او-مخصوصا وقتی من کودک بودم- برایم جالب و لذت بخش است. از نکات جالب ماه مبارک به نظرم علاوه بر جنبه های معنوی فوق العاده ، افزایش مدت زمان کار و منظم شدن آن است. این را چه در زمانی که دانشجو بودم تجربه کرده ام -با درس خواندن بعداز سحر- و چه الان که بعضی روزها تا پس از افطارتدریس را ادامه می دهم!. سال هفتادو سه نیز که در کانون زبان ایران زبان فرانسه می خواندم در هنگام افطار - که کلاس ما ادامه داشت- من برای خوردن افطاری مختصر با اجازه استاد حدود ده دقیقه کلاس را ترک می کردم و بنده خدا پیشخدمت کانون که همیشه از نظر رساندن چای به ما - در آن لحظات که مشتری چای از روزه دار و خدای نکرده بی روزه فراوان بود!- هوای ما را داشت
به هر حال آرزوی قبولی طاعات و عبادات رابرای همه مومنان دارم.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

با سلام ، حلول ماه نزول بركات ، ماه دلهاي عاشق و بيقرار ، ماه نزول قرآن ؛ ماه مبارك رمضان؛ بر تمامي اساتيد عزيز خصوصا استاد محترم جناب آقاي دكتر زارع و دوستان خوبم در وبلاگ مبارك باد. دوستان و عزيزان روزه دار از همگي شما التماس دعا دارم
با احترام
ج.ف

10:30 AM  

Post a Comment

<< Home