وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Tuesday, January 10, 2006

به یاد سردار کمک رسان به زلزله زدگان بم

دیروز مجددا خبر وحشتناک یک سقوط دیگر هواپیما درایران منتشر شد. هواپیمای فالکن سپاه در نزدیکی ارومیه سقوط کرد و جمعی از ورزیده ترین نیروهای سپاه که همگی در رده فرماندهی نیروی زمینی سپاه بودند - از جمله سرداراحمد کاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه که از قدیمی ترین فرماندهان دفاع مقدس بود- به شهادت رسیدند. دیروز در سایت بازتاب می خواندم که سردار کاظمی فرماندهی هوابرد تخلیه مجروحان از بم و ورود نیروهای امدادی به فرودگاه بم در اولین روزهای زلزله بم را به عهده داشت. یادم هست که در شب دوم پس اززمینلرزه پنجم دیماه هشتاد و دو بم که ترافیک عظیمی در جاده های منتهی به بم برقرار بود و ما - من و دکتر عشقی- تقریبا شب را تا صبح بیدار بودیم، در تمام مدت تاریکی هوا رفت و آمد هواپیما و هلی کوپتربه بم برقرار بود و عملا هیچگاه امداد رسانی به بم قطع نشد. آن روز نام کسی که آن عملیات رافرماندهی کرد نمی دانستم تا اینکه دیروز - و متاسفانه پس از شهادتش- از سایت بازتاب با نامش آشنا شدم.او این عملیات را با حدود یکصد ساعت کار مداوم و خستگی ناپذیر به انجام رساند. بسیار افسوس از این فاجعه که نیروهای کیفی و ورزیده و فداکار را انطور از ما گرفت. به روان سردار شهید حاج احمد کاظمی و تمامی جانباختگان این فاجعه درود می فرستم. یاد فداکاری او و یارانش در دفاع از میهن ما و همچنین یاری به مردم آسیب دیده از زمینلرزه ها همیشه در سینه ما جاودان است

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

سلام
همانطور که فرموديد احمد کاظمی از سرداران ارزشی سپاه بود. آقای دکتر،من هم می خواستم مطلبی در اين مورد يادداشت کنم که می ترسم از طرف خوانندگان وبلاگ شما به سياسی بودن متهم شوم ولی حتما يادداشت روزنامه شرق سه شنبه 20 دیماه را بخوانيد. جالب است
زنده باشيد/محمد فتاحی

8:14 AM  
Blogger Mehdi ZARE said...

حرف حق را باید زد. از متهم شدن نیز نباید تزسید. ما باید بگوئیم که کسی که هشت سال برای مراقبت از خاک و ناموس میهن در جنگ جان فشانی کرده و در حوادث طبیعی با فداکاری لیاقت نشان داده و هم اکنون با افسوس در چنین حادثه ای او را از دست داده ایم چقدر برای ما ارزش دارد و ما از این فاجعه چقدر افسوس می خوریم. این ربطی به سیاسی بودن یا نبودن و جناح و ... ندارد. نترسید

10:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

آن يار کز او گشت سر دار بلند
جرمش آن بود که اسرار هويدا می کرد

راست می گوييد
بايد تاسف خورد
بايد حالا حالا ها افسوس خورد
احمد کاظمی بقيه السلف باکری و همت و خرازی ، فرمانده شجاع لشگر8نجف معروف به لشگر احمد کاظمی ديگر ميان ما نيست
من با آنکه اساسا با وجود دو نيروی نظامی موازی(ارتش و سپاه) در کشور مخالف بوده و هستم و (...) اما نمی توانم علاقه ام را به سرداران شجاعی مثل شهيدحاج محمود کريمی ، شهيداحمد کاظمی و سردار رشيد ايران علی فضلی( که عمرش دراز باد) مخفی کنم .اينها از جنس همه نيستند.دلم می سوزد.برای خودم/محمد فتاحی

4:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

هر گل که به چمن بیشتر می دهد صفا
گلچین روزگار امانش نمی دهد
آریامنش

9:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

با سلام خدمت جناب آقای دکتر زارع
مطالعه مطالب شما برایم بسیار لذت بخش است
ساده و روان مینویسید که بسیار دلنشین است و موضوعات انتخابی تان نیز حکایت از روح بلندتان دارد من به شما غبطه می خورم و خوشحالم با وبلاگتان آشنا شدم
من نیز شهادت سردار کاظمی و دیگر همسفران ایشان را تسلیت عرض می نمایم
سلامتی شما آرزوی من است.
وحیدنیا

1:27 PM  
Anonymous Anonymous said...

cheghadr pachekharri mikonid shomaha?

12:59 AM  

Post a Comment

<< Home