وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Wednesday, March 01, 2006

سازوکار زلزله فاریاب



سازوکار ژرفی زمینلرزه دیروز فاریاب مطابق آنچه سایت سازمان زمین شناسی ایالات متحده گزارش کرده است با گزارش مرکز ملی اطلاعات زمینلرزه - شکل بالا- و گزارش دانشگاه هاروارد - شکل پائین- به صورت عمدتا فشاری است باراستای که بیشتر روندی شرقی-غربی و تمایل کوچکی به سمت شمالغرب-جنوبشرق نشان می دهد. به این ترتیب احتمال زیادی دارد که روندی موازی روند انتهای پهنه گسل زاگرس در محل شمال تلاقی آن با روندهای شمالی-جنوبی میناب فعال شده باشد. ضمنا جالب است که سایت مذکور امروز عمق زلزله را به همان هجده کیلومتر که ما در سایت پژوهشگاه بلافاصله پس اززلزله اعلام کردیم اصلاح کرده است. برای اطلاعات مفصل تر به سایت پژوهشگاه مراجعه کنید چراکه در طول روز مدام اطلاعات آن را به روز می کنیم.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

آقای دکتر کاش میشد یه چیزی شبیه یه کمیته ویژه تشکیل بشه که زمینلرزه های ایران رو بصورت یکسان و سیستماتیک گزارش کنند. بطور مثال همین زمینلرزه توسظ پژوهشگاه به اسم زلزله فاریاب شناخته شده در حالیکه مرکز تحقیقات مسکن و موسسه ژئوفیزیک اسمش رو ارزویه گذاشتن!

11:46 AM  
Blogger Mehdi ZARE said...

اولا که بگزاریم که همینقدر میدان عمل برقرار باشد تا بتوانیم یافته های خود را ارائه کنیم. در ثانی اینکه نام زلزله چیست و مکان آن کجاست و عمق آن کدام است را بگزاریم که کاربر و افراد علاقه مند بر اساس اطلاعات موجود و تجربه از گزارشهای موجود استفاده کنند. البته این بحث از گزارش رسمی رویداد زمینلرزه ها جداست که متولی رسمی آن در ایران موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران است.

2:48 PM  

Post a Comment

<< Home