وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Wednesday, November 29, 2006

پيش دفاع آقاي مهدويفر و اهميت كارهاي كاربردي

دیشب آقای محمد رضا مهدویفر- دانشجوی دکتری زلزله شناسی ورودی 1380 پژوهشگاه - پیش دفاع را از تز خود انجام دادند. موضوع تز ایشان که زیر نظر آقای دکتر جعفری استاد ژئوتکنیک پژوهشگاه تهیه شده است، بر روی طراحی یک سامانه براورد رخداد زمینلغزش در هنگام رخداد زلزله و کنترل سامانه درناحیه البرز و شمال ایران مرکزی بود. به عنوان یک کار کاربردی و مورد نیار کشور انجام چنین پژوهشهائی توسط دانشجویان دکتری ما بسیار حائز اهمیت است. در ایران کارهای پژوهشی نظیر چنین موضوعی تا کنون انجام نشده و تجربه نشان می دهد که کارهای کاربردی / بنیادی نظیر این مورد در کشور در قالب کارهای روزمره تحقیقاتی قابل اجرا نبوده است. انشاالله آقای مهدویفر سریعا با اعمال اصلاحات پیشنهادی برای دفاع نهائی آماده شوند و دومین فارغ التحصیل دکتری پژوهشگاه را نیز به زودی از تز خود دفاع کند. پیشاپیش به ایشان و استاد راهنمای محترمشان تبریک می گویم.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

لطفا تبریک و سلام گرم من را به ایشان واستاد عزیزم دکتر جعفری برسانید.
فکر می کنم که موضوع زمین لغزش هم مثل خود تحقیقات زلزله از تحقیقات بسیار مهم برای کشور است که هم از نظر اقتصادی و هم به لحاظ جلوگیری از بلایای بیشتر خیلی اهمیت دارد. اگر چه شاید قبلا هم اشاره کرده باشی، می شه در صورت در دسترس بودن یه موقع یا گاهی در مورد آمار گذشته و پیش بینی خسارات و تلفات مستقیم و غیر مستقیم، بلایای طبیعی در ایران و جهان اشاره ای در وبلاگت بشه؟
ارادتمند

4:32 AM  
Anonymous Anonymous said...

مهدی جان از لطف شما و بهنام عزیز بسیار متشکرم . امیدوارم این تحقیق همانطور که گفتید به نتایج اجرایی و مفیدی منتهی گردد. ضمناً از راهنمایی های بسیار ارزشمندتان در جلسه پیش دفاع ممنونم. مواردی که ذکر کردید اعمال و پایان نامه جهت تایید در اختیار آقای دکتر جعفری است.

2:32 PM  

Post a Comment

<< Home