وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Sunday, December 02, 2007

زلزله‌هاي با بزرگاي متوسط مي‌تواند درتبريزادامه پيدا كند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: علمي
معاون پژوهشي پژوهشگاه بين‌المللي زلزله‌شناسي در پي زمين‌لرزه‌هاي شب گذشته تبريز اعلام كرد: زلزله‌هاي رخ داده در تبريز، مجموعه‌اي از زلزله‌هاي با بزرگاي كم تا متوسط بوده كه با توجه اين كه تبريز با توجه به زلزله‌هاي تاريخي، منطقه‌اي با خطر لرزه‌يي بالاست، توجه جدي به لرزه‌خيزي اين منطقه همواره ضروري است
.
دكتر مهدي زارع در گفت‌وگو با خبرنگار «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين كه رخداد زمين‌لرزه‌ قابل پيش‌بيني نبوده و هنوز شاهدي براي اين كه اين زمين لرزه‌ها به عنوان پيش‌لرزه زلزله‌اي بزرگ‌ مطرح شوند، به دست نيامده است، اظهار داشت: با توجه به زلزله خيزي بالاي منطقه ‌بايد همواره توجه ويژه‌اي به اين منطقه داشت.
وي درباره منشاء زمين‌لرزه‌هاي شامگاه شنبه تبريز گفت: اين زمين لرزه احتمالا به پهنه گسل شمال تبريز مربوط است.
معاون پژوهشي پژوهشگاه بين‌المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله گفت: با توجه به لرزه‌خيزي منطقه، رخداد زمين‌لرزه‌هاي اخير در آن غيرعادي نيست و با اطلاعات فعلي ما زلزله‌هاي با بزرگاي متوسط مي‌تواند در اين منطقه ادامه پيدا كند.
به گزارش ايسنا، در ساعت ‌٢١ و ‌٥٢ دقيقه و ‌١٩ ثانيه و ‌٢٢ و ‌١٥ دقيقه و ‌١١ ثانيه دو زمين‌لرزه به ترتيب به بزرگي ‌٩/٣ و ‌٦/٤ در مقياس امواج دروني زمين، حوالي تبريز و خواجه در استان آذربايجان شرقي را لرزاند.
اين زلزله‌ها كه در تبريز احساس شد، باعث وحشت مردم اين شهر و برخي ديگر از شهرهاي استان شد، به طوري كه بسياري از مردم شب را در خيابان‌ها يا خودروهاي خود سپري كردند.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

سلام بر شما سبز انديش گرامي
با توجه به رشد وبلاگ‌ نويسي در زمينه‌ي محيط زيست، بر آن شده‌ام تا دست به پژوهشي گسترده در اين حوزه بزنم.در اين راه، نگاهم به ياري شماست تا با تعاملي سازنده و هم‌افزايي‌اي درخور، به فرزند ايران در انجام بايسته‌تر اين مهم ياري رسانند.
منتظر نظرات ياري ارزشمند شما مي‌مانم
http://zadgahamiran.blogfa.com/

4:49 PM  

Post a Comment

<< Home