وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Tuesday, November 18, 2008

تاخير در قطارهاي مترو تهران

مدتهاست كه در تردد هاي داخل شهر تهران ، مترو را به هر وسيله نقليه ديگري ترجيح مي دهم. اين وسيله علاوه بر مدرن بودن و دور بودن ازآلودگي هاي مختلف سطح شهر، منظم هم هست. اين روزها چه كلاس وسط شهر داشته باشم و چه جلسه، سعي مي كنم تا خودم را به نزديكترين مسير مترو برسانم و ادامه مسير را با مترو طي كنم.
ولي هفته پيش در ايستگاه مترو ميدان حر، در مسير خط دو مترو، در حدود ساعت شش ونيم بعد از ظهر، قطار حدود ۱۰ دقيقه تاخير داشت. ده دقيقه قابل تحمل بود و به نسبت ماندن پشت چراغ قرمز هاي تهران اصل قابل ناديده گرفتن است. ولي ديشب در همين ايستگاه ابتدا راننده قطار از بلندگو خواست كه به دليل نقص فني مسافران قطار را ترك كنند. من تازه به قطار سوار شده بودم. و قطار بعدي هم كه تقريبا پر بود و ما مسافران بازمانده از قطار قبلي به زور به قطار نيمه پر تازه از راه رسيده سوار شديم. ولي همين قطار نيز در هر ايستگاه حدود ۱۰ دقيقه تاخير نمود و موجب شد كه در مجموع مسير حدود ۳۵ دقيقه تا نارمك در حدود ۶۵ دقيقه طي شود. البته باز هم به نسبت تاخيرهاي خيابانهاي تهران، نيم ساعت هم قابل ناديده گرفتن است - زيادي دارم تخفيف مي دهم!- ولي اگر نظم از حركت قطار هاي مترو دور شود، در آن صورت استاندارد بالاي اين وسيله نقليه مفيد و مدرن پائين مي آيد و ديگر به صورت دقيق نخواهيم توانست روي عزيمت و رسيدن سر ساعت با مترو حساب كنيم. كه البته چنين مباد!.
از سوي ديگر وقتي اين روزها در وسط ميدانهاي بزرگ شهر مثل ميدان انقلاب و ميدان ولي عصر مي بيينم كه ايستگاه مترو در حال احداث است، به آينده زندگي در تهران اميدوار مي شوم. اميدوارم مترو به فرودگاههاي شهر هم برسد تا مردم از وضع نابسامان تاكسيراني فرودگاههاي شهر تهران خلاص شوند.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home