وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Sunday, November 23, 2008

براي علي خورشيدفر، آتش نشان شهيد تهران

بامداد شنيه - حدود ساعت ۲ بامداد- در بزرگراه يادگار امام حادثه اي رخ مي دهد كه ماموران سازمان آتش نشاني ظرف چند دقيق براي مهار آتش در محل حاضر مي شوند. آتش محار مي شود و چند نفر از ماموران به همراه چند خورو امدادي در محل باقي مي مانند تا باقي مانده حادثه را كنترل كنند. در همين هنگام يك تريلي كه ظاهرا ترمز بريده يا مشكل ديگري داشته از شمال به جنوب بزرگراه باسرعت حركت كرده و به محل حادثه ميرسد و چند خودرو را زير مي گيرد و يكي از آتش نشانها را كه علي خورشيدفر نام داشته نيز به شهادت مي رساند. و بعد راننده تريلي از محل حادثه مي گريزد. اين كل داستان بوده كه ظاهرا در كمتر از يك ساعت به وقوع پيوسته و يك مامور وظيفه شناس سازمان آتش نشاني در راه انجام وظيفه جان مي دهد. به همين راحتي و ظاهرا در يك حادثه يك جوان بيست و هشت ساله فداكار جان مي دهد. من كمتر در رسانه هاي مكتوب و راديو و تلوزيون ديدم كه غير از صفحه با خبرهاي حوادث به اين موضوع به عنوان يك موضوع ويژه بپردازند.
در زماني كه نياز به امدادگر و امدادرسان باشد، ارزش آتش نشانها بيشترمشخص مي شود ولي معمولا كمتر در كشور ما به كساني كه شغل هاي خطر ناك و انسان دوستانه را شخصا انتخاب مي كنند كمتر توجه مي شود.
به روان اين جوان از دست رفته و شهيد راه خدمت به مردم به عنوان يك شهروند ايراني و تهراني دورود مي فرستم و نام و ياد و او و همه همكارانش كه در زمينه هاي انسان دوستانه فعاليت مي كنند و براي نجات انسانها، جان خود را به خطر مي اندازند، اداي احترام مي كنم.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home