وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Saturday, January 08, 2011

زلزله هاي فوج گونه دره گرگ نورآباد ممسني - گفتگو با فارس

از 13 دي تاكنون صورت گرفت؛ وقوع 22 زلزله با بزرگاي بيش از 2.7 ريشتر در استان فارس

خبرگزاري فارس: معاون پژوهشي پژوهشگاه بين‌المللي زلزله شناسي گفت: 22 زلزله با بزرگاي بيش از 2.7 ريشتر در استان فارس از تاريخ 13 دي تا ساعت 13 و 50 دقيقه امروز به وقوع پيوسته است.

مهدي زارع معاون پژوهشي پژوهشگاه بين‌المللي زلزله‌شناسي و مهندسي زلزله در گفت‌وگو با خبرنگار علمي خبرگزاري فارس، در خصوص زلزله‌هاي اخير استان فارس گفت: روز 13 دي مصادف با 3 ژانويه در ساعت 10 و 21 دقيقه زلزله‌‌هاي اين استان با بزرگاي 3.3 ريشتر آغاز شد. وي افزود: اين مجموعه زلزله‌ها از آن روز تاكنون ادامه پيدا كرده و در روز 15 دي مصادف با 5 ژانويه در ساعت 9 و 21 زمين‌لرزه‌اي به بزرگاي 5.4 ريشتر رخ داد كه تاكنون بزرگ‌ترين زمين‌لرزه اين مجموعه بوده است و همچنان اين زلزله‌ها ادامه پيدا كرده است. زارع ادامه داد: از روز 13 دي تا ساعت 13 و 59 دقيقه امروز، 22 زمين‌لرزه با بزرگاي بيش از 2.7 ريشتر در اين منطقه به وقوع پيوسته كه البته 150 زلزله كوچك نيز در اين منطقه در اين مدت زماني رخ داده است.

وي با اشاره به اين‌كه اين زلزله‌ها به دليل فعاليت پهنه گسل كازرون بوده است، گفت: اين زلزله‌هاي فوج‌گونه هستند كه زلزله‌هاي فوج‌گونه زمين‌لرزه‌هايي هستند كه در بازه زماني چند روزه تا يك هفته و 10 روز رخ مي‌دهند. معاون پژوهشي پژوهشگاه بين‌المللي زلزله‌شناسي افزود: زلزله‌هاي اين منطقه در محدوده همين بزرگاي هستند و البته ممكن است كه زلزله بزرگ‌تري در اين منطقه رخ دهد، اما به طور معمول بزرگاي زلزله‌ها در همين حدود است. وي خاطرنشان كرد: در 20 مرداد سال 67 نيز در اين منطقه زلزله‌اي به بزرگاي 5.4 ريشتر رخ داد كه اين زمين‌لرزه نيز جزء زمين لرزه‌هاي فوج گونه در همين منطقه بوده است.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home