وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Wednesday, April 13, 2011

بحث لرزه خيزي تهران مهم و جدي است

ران - معاون پژوهشي پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله گفت: بحث لرزه خيزي تهران مهم و جدي است و بايد باجديت به آن پرداخته شود.

" مهدي زارع " روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا افزود: وقوع زلزله هايي در اطراف تهران ربط مستقيم به زلزله تهران ندارد اما اين به آن معنا نيست که مشکلات تهران حل و تهران امن شده است.
زلزله اي به بزرگاي 3/9دهم در مقياس ريشتر ساعت چهار و سه دقيقه بامداد امروز - دوشنبه - در عمق 15 کيلومتري منطقه کهک در جنوب قم را لرزاند.
وي اظهار داشت: مسئله لرزه خيزي تهران چيز جديدي نيست و از حدود 40 سال پيش اين مسئله در حال بررسي است و 25 سال پيش گزارش هاي مشخصي در اين خصوص تهيه شده است.
عضو هيات علمي پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله افزود: بعد از آن موسسات مرتبط از جمله موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران و پژوهشگاه زلزله شناسي کارهاي خود را آغاز کردند و در حال حاضر بيش از 10 گزارش پژوهشي در خصوص زلزله تهران در پژوهشگاه زلزله شناسي موجود است.
وي ادامه داد: همه مي دانند که گسل هاي مهمي در تهران وجود دارند اما مسئله نحوه برخورد با اين گسل ها است. اگر تهران پايتخت هم نبود اما مشکلش همچنان پا برجا بود زيرا با اين تراکم جمعيت ، ساختمان ها و موقعيت اجتماعي و اقتصادي اين کلان شهر بايد به فکر چاره اساسي براي مقابله با زلزله احتمالي در اين شهر بود .
وي افزود: اگر پايتخت از تهران خارج شود به اين معنا نيست که مشکلات تهران حل شده است زيرا مسئله تهران يک مسئله ملي براي کشور است بنابراين بايد مسايل ايمني تهران مورد توجه مسوولان قرار گيرد.
علمي **9014** 1581
انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 1005390

0 Comments:

Post a Comment

<< Home