وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Sunday, February 13, 2011

یادی از دایی شهیدم : شهید رجب نصیری ، که امروز سالروز شهادتش است

امروز بیست و چهار بهمن بیست و پنجمین سالروز شهادت دایی عزیزم شهید بزرگوار رجب نصیری است که در عملیات فتح فاو - والفجر ۸ - در نزدیکی کارخانه نمک این شهر در خاک عراق در روز ۲۴-۱۱-۱۳۶۴ به درجه رفیع شهادت نایل شد. دایی عزیز من از نسلی بود که برای دفاع از کشور ، آیین و انقلاب اسلامی که مورد هجوم ناجوانمردانه ارتش بعث صدام ملعون - به نمایندگی و با حمایت تقریبا تمام قدرتهای مطرح شرق و غرب و کشورهای منطقه - قرار گرفته بود، به جبهه های نبرد شتافت و تا پای جان مبارزه کرد و البته جان عزیزش را نیز در این راه نهاد. دایی عزیزم در هنگام شهادت بیست ساله بود و خود در راه مقدس و آرمانی که به آن اعتقاد داشت چنان کوشید که در طی حدود ۴ و نیم سال از ۱۳۶۰ تا بهمن ۱۳۶۴ در عملیاتهای مختلف در جبهه های نبرد به سر برد. در یادداشتی که به یادش در ستون دو رکعت عشق روزنامه اطلاعات در سال ۱۳۷۲ نوشتم، یادآوری کردم که او در ۶ ماه آخر حیات کوتاهش به عضویت سپاه درآمده بود و مسولیتی هم در تهران و همچنین جبهه ای دیگر داشت ولی برای شرکت در جبهه های نبرد حتی از سپاه مرخصی گرفت تا به عنوان داوطلب در نبرد فاو در عملیات والفجر ۸ شرکت کند )نوشته بودم که : به یاد شهیدی که برای حضور در جبهه نبرد حتی از سپاه نیز مرخصی می گرفت!(. به هر حال در عصر روز ۲۴ بهمن ۶۴ در جبهه فاو و در روز دوم پس از فتح این شهر به شهادت رسید . نام او همه آنها که رفتند تا ایران بماند تا ابد در دل و جان مردمان این مرز و بوم گرامی است.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

با سلام خدمت شما استاد ارجمند
نظر به عدم تمایل اینجانب برای درگیری اوقات حضرت عالی، موضوعی را به طور خلاصه خدمتتان عرض می کنم
مدتی است ادعایی توسط یکی از مسئولین کشوری مبنی بر امکان پیش بینی زمین لرزه به مدت 100 ساعت قبل از وقوع آن مطرح شده و به تبع آن، با توجه به نفوذ مشارالیه، پیش بینی کذبی در رابطه با وقوع زمین لرزه بزرگی در منطقه ی بیدخت از توابع شهرستان گناباد استان خراسان رضوی صورت گرفته است که باعث ایجاد وحشت عمومی و حتی آماده باش نیروهای هلال احمر و سپاه و تخلیه ی چند بیمارستان و تعطیلی مدارس و خوابگاه ها در این منطقه گردیده است. با توجه به کارساز بودن اطلاعات علمی جناب عالی در مورد شفاف سازی اوضاع و سابقه ی برخورد نظری شما با این گونه اکاذیب، خواهشمند است اقدام لازم را در صورت صلاحدید انجام دهید.
با تشکر

11:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

سلام آقای دکتر. راستش دنبال شعر اقبال لاهوری "ای جوانان عجم جان من و جان شما" بودم که سایت شما را پیدا کردم. عجب دائی عزیزی داشته اید. راستش فکر این هم بودم که یک سری به بنیاد شهید بزنم آنجاهم سلامی عرض کنم ولی فکر کنم بهتر شد که با شهید رجب نصیری آشنا شدم. رحمت خدا بر همه ی شهیدان بخصوص بر دائی عزیز شما باد. در ضمن این لغت
aux lois d'attermation
در رزومه یتان در پایان نامه دکتریتان را بنده نفهمیدم یعنی چه.
attermation یعنی چه.
حدسم این است که اشتباه تایپی باشد؟

9:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

آقای دکتر سلام. می بخشید می خواستم خدمتتان بگویم که بنده بودم که دنبال شعر اقبال می گشتم و از آن در یکم اسفند در www.shbvariazi.blogfa.com با اجازه ی تان استفاده کردم. بنده دوباره خواستم با آی دی بلاگ اسپات ام وارد شوم و باز گیر کرد.
باآرزوی موفقیت شما و با آرزوی روزی که بلاهای طبیعی و از جمله زلزله تلفات جانی نداشته باشند.

12:02 PM  

Post a Comment

<< Home