وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Thursday, February 02, 2006

انرژی هسته ای ، ملت ایران و آینده

در مورد انرژی هسته ای و اینکه در آژانس بین المللی انرژی اتمی می خواهند چه تصمیمی در مورد ما بگیرند، می خواستم خیلی زودتر بنویسم ولی بس که سرم در این روزها شلوغ است نمی رسم که منظم بنویسم. به هر حال هنوز هم دیر نشده است. اول از همه باید ببینیم مساله چیست
مساله آن است که برنامه های هسته ای ایران که برای احداث ده راکتور آب سنگین در قبل از انقلاب آغاز شده، در سالهای بعد از جنگ تحمیلی با جدیت دنبال شده است. این تلاش ها از حدود سی سال قبل به اقدام برای احداث سایت بوشهر - که هنوز تکمیل نشده- و البته چندین سایت پژوهشی دیگر درایران انجامیده است. یک نیروگاه برقابی - آنچه که در کنار سدها ساخته می شود - یا گازی ، از چند ده مگاوات تا چند صد مگاوات انرژی تولید می کند. در حالی که نیروگاه بوشهر در صورت افتتاح با دو راکتور- که هر کدام یک هزار مگاوات برق تولید می کنند- به تولید دوهزار مگاوات انرژی می انجامد. حال می توان فهمید که داشتن هر یک از نیروگاههای هسته ای نظیر بوشهر چقدر برای میهن ما حیاتی است. ما حتی با داشتن چنین نیروگاههایی می توانیم به منطقه و کشورهای اطرافان هم برق صادر کنیم.
نکته دیگر آن است که تا کنون تلاشهای بسیاری در ایران و با مشارکت متخصصان خارجی صورت گرفته و ما در مرحله ای هستیم که بتوانیم تجربه بهره برداری از انرژی هسته ای را در ایران آغاز کنیم. ملت ایران هزینه سنگینی را تا این مرحله پرداخته است تا برنامه هسته ای کشور به چنین مرحله ای برسد.
حال قدرتهای کنونی جهان - به ویژه آمریکا و اتحادیه اروپا- در مورد ایران می گویند که چون ما به ایران اعتماد نداریم، نگرانی در مورد استفاده غیر صلح آمیز از انرژی هسته ای توسط ایران داریم. سوالاتی که ایجاد می شود این هاست
چرا در مورد سایر کشورهای منطقه که نه تنها راکتور، بلکه سلاح هسته ای دارند - مثل پاکستان، هندواسرائیل-چنین ابراز نگرانی وجود ندارد؟
چرا با وجود فناوری پیشرفته برای کنترل همه چیز در کشورهای در حال توسعه باز هم این نگرانی ابراز میشود؟
چرا ملتهای منطقه خاورمیانه باید همیشه پیرو باشند و به ویژه در مورد کشور ما چرا باید برایمان تکلیف تعیین کنند که در ایران چون منابع نفت و گاز وجود دارد پس نیازی به انرژی هسته ای نیست و یا باید به نیروگاههای اب سبک اکتفا کنیم و هیچ نوع غنی سازی در ایران و حتی تحقیق در مورد آن را برنمی تابند؟
برای هر کدام از این سوالات که در ذهن بساری از ما وجود دارد، هر کدام بنا به اطلاعات و گرایشمان جوابهائی می یابیم ولی صریحا بگویم که: چه دولت کنونی و چه دولتهای بعدی اگر در مورد حق دستیابی ایران به انرژی هسته ای کوتاه بیایند به تاریخ باید پاسخگو باشند. این حق ماست و هیچ نوع مسامحه، کوتاه آمدن و چشم پوشی پذیرفته نیست و قطعا نا بخشودنی خواهد بود
الیته تند روی بی دلیل و بی فکر را هیچ کس نمی پذیرد. مملکت ما نیز نباید به بحران وارد شود. بایدبا یک دیپلماسی دقیق و منطقی و به کاربردن بهترین حقوق دانان از حق ایران دفاع کرد.
بعضی از هموطنان نیز ممکن است بگویند انرژی هسته ای می خواهیم چه کار؟ ولی بدانیم که اتکا به انرژی های فسیلی مثل نفت و گاز هم محدود است و هم در آینده مملکت می تواند بحران زا باشد. در عوض انرژی هسته ای بسیار تمیز است و بهره وری بسیار بالائی نیز دارد. مساله بسیار ساده و شفاف است . در مورد مسائل ملی ما با کسی شوخی نداریم و همه گرایشات سیاسی نیز هم نظرند.

22 Comments:

Anonymous Anonymous said...

سلام به شما
یا نباید شروع میشد حالا هم که شروع شده باید تا آخر پیش بره. ما هنوز از مهمترین تکیه گاهمان استفاده ننمودیم. آمریکا از شوروی بد تر ، شوروی از آمریکا بدتر انگلیس از هر دو بدتر و همه از هم بدترند. تنها بدست آوردن دل مردم است که که می تواند در برابر هر قدرتی ایستاد . کنار کشیدن مردم از حکومت ، امپراتوری عظیم ساسانیان را از هم پاشید و با هم بودن ملت، 8 سال جنگ تحمیلی را اداره نمود. فقط مردم هستند که سرنوشت سازند. این حق واقعی ماست و نباید به هیچ قیمتی با آن معامله نمود. مطمئن باشید آمریکا دلش برای ملت ایران نسوخته ، آمریکائیها هم مثل دولتشان هستند ، آنها می خواهند رئیس باشند . چطور می شود پاکستانیهاف هندیها و اسرائیلها و دهها کشور دیگر باید این فناوری را داشته باشند و ما نداشته باشیم . جالب است به ما میگویند دنبال سلاح هسته ای هستید حال آن که آنان خود اصلا" این سلاحها را دارند اگر امروز کوتاه بیائیم فردا برای نفت و گاز کشورمان هم تصمیم خواهند گرفت. یکی از امریکائیها چند روز پیش میگفت ما برتریم!!! اگر در بین امریکائیها زندگی کنید متوجه اهداف شوم آنها خواهید شد . من خودم شنیدم می گفت چرا باید عده ای از مردم عقب افتاده در خاور میانه روی ثروت نفت بنیشند ، او معتقد بود نفت هم باید در دنیا توزیع شود.
دوستانی که در ایران هستید ، گول هیاهوی امریکائیها را نخورید بخدا قسم اینها برای نفت هم برنامه دارند .
دانشجوی ایرانی- امریکا
بدلیل مسائل امنیتی از آوردن نام خود معذورم

8:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

دوستان غیرتی عزیز من یک سوال دارم. آیا حق مردم ما داشتن ماشین های استاندارد داشتن هواپیماهای امن یا داشتن مسکن نیست؟ چرا نباید مشکلات اولیه مردم اول حل شود بعد به دنبال بحث هسته ای باشیم که در نهایت غیر از ویرانی چیز دیگری برای ما ندارد. همه هم خوب می دانند که هدف چیست کسی دلش برای مردم نسوخته اگر می سوخت مشکلات ابتدایی زندگی آنها را حل می کرد. داشتن آن خوب است اما آیا در اولویت است؟

3:08 AM  
Blogger Mehdi ZARE said...

داشتن تمام اینها که شما نوشته ای نیز از اولویت های مهم است. چه کسی آنها را منکر شده است؟

9:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حق طبیعی ملت ایران است و ما اگر بخواهیم آینده ای بدون وابستگی به کشورهای دیگر و ملتی سرفراز داشته باشیم، باید از این حق به درستی استفاده کنیم و نگذاریم این اتفاق که مبنی برجلوگیری استفاده ازحق طبیعی ما است، در ایران و مجامع بین المللی بیافتد .
اگر استفاده از این انرژی برای کشورهای دیگر درسطح بین المللی رایج است، پس چرا ایران را از این حق جدا کنیم .منع کردن ایران از استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای، به دور از حقوق طبیعی است که برای ما در سطح بین الملل قائل هستند .به هیچکدام از کشورهای دیگر نمی شود اعتماد کرد سی سال پیش قراردادی میان ما و اروپایی ها برای ساخت نیروگاه هسته ای بسته شد.متاسفانه پس از سی سال،این کشورها همکاری نکردند و ایران،خود،اقدام به تکمیل چرخه سوخت و غنی سازی اورانیوم کرد. بعد از سالها، روس ها هنوز می کوشند که کارخانه تولید انرژی هسته ای بوشهر را تکمیل کنند و در عین حال هیچ تاریخی برای اتمام آن در نظر ندارند! ایران نمی تواند و نباید همه تخم مرغهایش را در سبد روسیه بگذارد.ما نمی توانیم روی این موضوع حساب کنیم. انرژی فسیلی گاز و نفت در تمام دنیا رو به اتمام است. حداکثر در بیست سال آینده تمام می شود. ما باید قبل از این بیست سال به اندازه کافی نیروگاه هسته ای بسازیم.
هیاهو بپا کردند تا نشان دهند که ما دنبال بمب اتم هستیم ، آنها که دارند ما را متهم می کنند که دنبال آن هستیم این بحران بیشتر جنبه سیاسی دارد تا قانونی. از اولش هم نیازی به مذاکره با اروپا نبود . در مذاکرات با اروپا هم امریکائها نمی خواستند ختم به خیر شود . امریکا نمی خواستند ببیند این مذاکرات موفق شود . مجددا خودشان طرح روسیه را مطرح کرند. آنها می خواستند با ارائه این طرح ایران را بیشتر منزوی کنند چون مطمئن بودند که ایران آن را نخواهد پذیرفت . و به این وسیله زمینه سوق دادن چین و روسیه به سوی امریکا و اروپارا فراهم نمودند.اگر طرح روسیه موفق شود، ایران هرساله میلیون ها دلارسوخت از روسیه وارد خواهد کرد. چذا باید ملت ایران این هزینه گزاف را بپردازد. انرژی اتمی حق ماست . اریامنش

2:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

سلام بر همه
"استفاده صلح آمیز،تحقیقات علمی و... " در ادبیات هسته ای دولتمردان ما که واقعاً اینقدر بی محتوا است که حتی داخل ایران هم درصد کمی قبولش دارند چه برسد به دنیای خارج، من هنوز متحیرم چرا بعضی ها آگاهانه و عمدتاً ناآگاهانه دارند این بحث را با مثلاً ملی شدن نفت هم ارز می کنند؟درست که نیروگاه اتمی داشتن خیلی خوب و اقتصادی است ولی واقعاً ما که اینقدر کارمون درست شده چرا مشکلات به مراتب راحت تر مردم و کشور را نمی تونیم حل کنیم؟
ضمناً اگر ما اینقدر در زمینه هسته ای توانمند بودیم چرا تا قبل از آغاز مقابله غرب با این مقوله ، ملت شریف ایران را در جریان پیشرفتها و تحقیقات قرار نداده بودیم.
من بعنوان یک ایرانی فکر می کنم بهتر است زیاد هیجان زده نشویم و حالا که این نگرانی ها در داخل و خارج از کشور وجود دارد حداقل موقتاً موضوع را مثل 30 سال قبل راکد کنیم و از توان دانشمندانمان در راستای حل مسائل ساده تر بکار بریم و...

8:48 AM  
Anonymous Anonymous said...

استاد نابغه من گفتم مگر نباید اول این مشکلات حل شوند و بعد داستان هسته ای. اگر هدف مردم و اهمیت زندگی آنها بود مشکلات چیز دیگری است نه بازی های هسته ای. این بازی ها برای حفظ قدرت است و دودش به چشم مردم بیچاره می رود

10:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

doude amsale shoma vatanforoushha toye cheshme mellat mire na be ghole shoma bazihaye hasteei,...
vatanforoush, doreye amsale shoma sar oumade.

akbari,tehran

12:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

ایران همیشه و در طول تاریخ ضربات سنگین و جبران ناپذیری را از همین خائنین و وطن فروشانی خورده که فقط فکر خودشان را میکنند . کسانی که راحت طلب بوده اند. بیچاره های بدبختی که وطن خود را به امثال امریکائیهایی که شما آنان را دوست خطاب میکنید می فروشید ، ایران همیشه از شما وطن فروشان خائن ضربه خورد. امیر کبیرها را شما ذبح کردید . چون ترسو هستید . چون راحت طلب هستید چون به خودتان فکر کردید .
همه می دانیم که هدف امریکا واقعا مسائل هسته ای نیست هدف ایران است. ولی کی شما می خواهید از این خودخواهی در بیائید نمی دانم. دشمن اصل ایران شما ایرانی هایی هستید که وطن خود را فروخته اید.

1:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

سلام بر همه .من هم می خواهم یک نظر در اینجا بدم ،
وطن پرستی و وطن فروشی از هر منطقی یکجور تعریف می شود.بهتر است این دوست عزیز هیجان زده ما هم اول تعریف خودش را مشخص کند بعد بره سراغ محکوم کردن دیگران!! عزیزان خیلی ها هم هستند مثل شما فکر نمی کنند و بنظرشون همانطور که غرب بحثهای هسته ای ایران را با اهداف پلید دنبال می کنه متاسفانه رجل سیاسی خودمون هم دارند از این بحث برای مخفی کردن برخی کارهای دیگر بهره می برند!
اگر انرژی هسته ای خوب بوده چطور زمان آغاز این داستان در ایران که به دوره قبل بر می گردد را سیاه نمایی می کنیم؟!

2:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

سلام بر همه ایرانیانی که دلشان برای ایران می طپد:
منظور از وطن پرستی و وطن فروشی این نیست که هر کس در داخل است وطن پرست است و هر کس در خارج از وطن فروش ، نه جان برادر اشتباه نکن . اگر مسائل سیاسی کشورت را بخوبی پی گیری کرده باشی حتما خوب می فهمی که منظور من چیست. یادت هست در مجلس ششم وقتی صلاحیت چند نفر به هر دلیلی که نمی خواهم در باره درست و غلط بودنش حرفی بزنم رد شد ، عده ای از همین آقایانی که به عنوان نماینده در مجلس بودند علنا اعلام کردند که اگر صلاحیت رفقای ما را اعلام نکنند ما اطلاعاتی که از مسائل هسته ای ایران داریم لو خواهیم داد. کجای دنیای سابقه دارد که گروهی نماینده مجلس علیه منافع ملی آن کشور تشکیل اپوسیزیون بدهند. بخدا این مسئله اگر در همان آمریکا هم اتفاق بیفتد پدر آن نماینده را در می آورند . امنیت ملی یک کشور شوخی بردار نیست . آن نماینده هم وطن فروش است. اگر اینجانب با حرارت می نویسم قصدم تفسیر و تعبیر واژه وطن فروشی نیست . این واژه نیازی به تفسیر و تعبیر ندارد . بله در داخل ایران مشکلات عدیده ای است که باید حل شود. از بیکاری گرفته تا سوئ استفاده های آقا زاده ها و بد بختی و بیچاره گی های دیگری که باز هم توسط برخی افراد وطن فروش و فرصت طلب در داخل و با همدستی عواملشان در خارج رقم می خورد . من جانبازی هستم که لحظه لحظه های جنگ را بیاد دارم . برادر عزیز تو فکر نکنی هرکس ریش گذاشت و تسبیح برداشت شد وطن پرست و اگر خلاف آن شد وطن فروش نه عزیزم اشتباه برداشت نکن زبانم لال اگر هدف و غرض من این باشد. تو فکر نکنی که من هم کم بدبختی و بیچارگی دارم . به ولله بیشتر از توست. ولی چه کسی باید این مملکت را درست کند . امروز کشور ما دچار بحرانی شده است که باید با تدبیر و وحدت آن را حل کرد موضوع بعدی که کمتر از موضوع هسته ای نیست . بحثهای داخلی است و باید به سراغ کسانی رفت که چه در لباس دوست و یا در لباس دشمن به ایران و ایرانی خیانت می کنند. در هر پستی که باشند . من رزمنده هم آرزو می کنم که روزی فرا برسد که ایران مکانی امن برای همه ایرانیان با هر گرایشی باشد . اشتباه برداشت نکن مخاطب من کسانی هستند که به هر دلیلی در این شرایط حساس آب به آسیاب دشمن می ریزند . بخدا باور کن اگر امریکائیها بیاند اوضاع از این بدتر میشود. فکر نکنی امریکا حالا حالاها از عراق و افغانستان خواهد رفت . آنها قضیه 11 سپتامبر را بوجود آوردند تا به اهداف خود برسند . ما نباید ساده اندیش باشیم . بله کارشکنی ، فساد اداری و دهها موضوع دیگر هست که در ایران دل هر ایرانی و وطن پرستی را بدرد می آورد ولی آیا با همدست شدن با دشمن کار درست می شود ؟؟؟
اگر من در سایت آقای دکتر زارع مطلبی را نوشتم نه ایشان را دیده ام و نه از شناختی دارم کاملا" اتفاقی آشنا شدم و فقط و فقط یک موضوع باعث سد تا من هر از چند گاهی سری به این استاد وطن دوست بزنم وان شعری بود که این بزرگوار در ابتدای سایت خود آورده اند: چو ایران نباشد تن من مباد.
بعدها از نوشته های ایشان به ایشان ارادت پیدا کردم.
ایران با همکاری و هم فکری همه ایرانیان آباد خواهد شد .

5:29 PM  
Blogger Mehdi ZARE said...

اگر می خواهیم با هم حرف بزنیم بهتر است از انگ زدن به هم پرهیز کنیم. من چنین روشی را در گفتگو نمی پسندم. به هر حال نظرات مختلف است. ولی یک نکته مهم آنکه حتی اگر هیاهو بر سر مساله هسته ای مهمتراز خود آن شده باشد، ما نباید اصل موضوع را فذاموش کنیم. اگر انتقاد داریم چرا اصل موضوع را انکار کنیم؟

5:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

با سلام
من به دوستان توصیه می کنم اگر بخوبی اخبار ایران را پی گیری می کنند نظر بدهند . بهتر است در جریان مسائل سیاسی قرار بگیرند تا از انتقاد سایر دوستان ناراحت نشوند . این را بدانید که غرب دوست ما نیست سری به سایت زیر بزنید تا ببینید که واقعا این امریکائی ها اصلا دنبال درست کردن مسئله هستند و حالا ببینید اگر ما در برابر آنان چنین عمل کنیم چه هیاهویی به پا می کنند:
http://www.bbc.co.uk/persian/arts/story/2006/02/060204_pm-saffar-journalism.shtml
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، آقای صفار هرندی که در خصوص فعاليت خبرنگاران و شبکه های خبری خارجی در ايران سخن می گفت، افزود که تابحال ديده نشده که يک خبرنگار ايرانی در آمريکا بتواند هر جايی که مايل باشد سر بزند و با رفتن به خانه ها و محفل های خصوصی بتواند خبر تهيه و منعکس کند.او با تاکيد بر اينکه ايران بايد در حوزه فرهنگی همانند حوزه سياسی با کشورهای ديگر برخورد کند گفت: "بايد روزی به آنان گفته شود ايران جايی نيست که از موضع آقا بالاسر با آن برخورد کنيد." ماه گذشته در جريان نشست مطبوعاتی محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور ايران درباره برنامه های هسته ای اين کشور، نقل قول "اشتباه آميز" شبکه خبری سی ان ان از آقای احمدی نژاد، منجر به توقيف چند ساعته فعاليت اين شبکه خبری در ايران شد.در جريان اين نشست، مترجم همزمان سی ان ان به نقل از آقای احمدی نژاد گفته بود: "ما معتقديم همه کشورها اجازه دارند تسليحات اتمی داشته باشند" و "غرب نبايد ما را از دستيابی به سلاح اتمی منع کند." اما منظور رييس جمهور ايران فناوری اتمی بوده و او در آن مصاحبه تصريح کرده بود که کشورش بخاطر "فرهنگ، تمدن و تاريخ غنی خود" به سلاح هسته ای نياز ندارد.
ولی برخی ما ایرانیها زود باور هستیم فکر می کنیم که بیگانه می تواند به ما کمک کند . همه این ها از هم بدترند . بیائید و اینجا ببینید چه خبر است. .حسین دانشجوی کارشناسی ارشد ترکیه :

5:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

امیر کبیرو من کشتم. دیگه من کیو کشتم؟!!! بذارید فکر کنم...آهان مصدق هم که کشته نشد ولی می خواستم بکشمش حیف که نشد!

چاقو تیز می کنیم... وطن می فروشیم....آدم میکشیم

6:16 PM  
Blogger Mehdi ZARE said...

تو قرار بود مهندس خطر طبیعی باشی! امیر کبیر را چرا کشتی؟
باباجون! نوشتم که این انگ زنی ها را لطفا کنار بگزارید. شما هم لطفا جواب انگ ها را نده. لابد از همین چند کلمه هم 18 غلط نگارش فارسی پیدا می کنئ! خدا رحم کند

6:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

سلام جناب آقای دکترزارع استاد عزیز
خسته نباشید . اگر امثال این آقای مهندس خطر طبیعی اینگونه جواب ندهد که نمی شود چهره واقعی اش را شناخت. اینها فقط بلدند غلط املایی بگیرند چون نگرششان در همین حد است.
ما درون را بنگیریم و حال را
نی برون را بنگریم و قال را

10:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

حق ملی برخورداری از انرژی هسته ای کمتر از حق ملی شدن صنعت نفت نيست

6:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

با سلام
من هرچند مهندس خطرهای طبیعی نیستم ولی در خیلی موارد حرفاش را قبول دارم و تعجب می کنم که چرا بعضی دوستان در مقابل اظهار نظر های دیگری اینجور الفاظ را به کار می برند.اگر بحث هسته ای است باید پذیرفت که حکومت با مردم رو راست نبود و باز در اینجور وقتها می خواهد از "مردم همیشه در صحنه استفاده ابزاری کند.کسی نیست که منکر فواید این انرژی باشه ولی چرا تا قبل از این هیاهو ها در کشور ما اینقدر پنهان کاری انجام می شده؟ چرا ما در طی این 30 سال اینقدر هزینه این داستان کرده ایم و حداقلش روسها را به نوا رساندیم ولی باز به این تکنولوژی دست نیافته ایم؟
مشکل این است که این کشور که اینقدر توان و پتانسیل بالقوه داره ظاهراً در طول تاریخ همواره باید از ضعف و فساد مدیرانش ضربه بخورد و عده ای از بهترین نیروهای این کشور مجبور باشند در خارج از این مرز زندگی ، تحصیل و کار کنند. حالا اینکه اینقدر کم جنبه باشیم و آنها را با عناوین زشتی خطاب قرار دهیم اصلاً درست نیست!
بنظر من قرار نیست همه یکجور فکر کنند و هرچه حکام اراده کنند لبیک بگن!؟ خیلی مشکلات هست که گریبان این مردم را گرفته و هیچ مسولی هم براش اهمیت نداره چرا به اینجور فرصت سوزی ها و نخبه کشی ها نباید گفت وطن فروشی؟چرا ها بی شمارند و من دوست ندارم از مردم در جهت استفاده درادبیات و دادو ستدهای هسته ای حکومت سواستفاده کرد.

8:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

ببین دوست عزیز اگر سی سال گذشته و هنوز به جایی نرسیدیم چون متوقع هستیم چون همه میگیم من. از همین آقای مهندس طبعی بپرس برای کشورت چه کار کردی . بحث ایشان بحث امروز نیست . همین آقا چقدر به آقای دکتر زارع غلط املائی گرفته تا حالا . واقعا مسخره است اصلا طرز تفکر این آقا منفی است . پیشنهاد داری بسم الله. با غر غر که کار درست نمیشه. اصلا یک چیز دیگه همه ما برای 5 دقیقه فکر کنیم چقدر در کارهایمان منافع ملی امان را بر منافع شخصی امان ترجیح داد ه ایم؟ چقدر ؟ آیا واقعا" اگر این آقای مهندس طبیعی و یا امثا این آقا را بگذارند وزیر فلان اداره آیا همین آقا با این طرز تفکر اول فامیل خودش رو دور خودش جمع میکنه یا نه؟ ببین باید قبول کنیم ما مشکل داریم ، مشکلمان هم این است که متوقع هستیم از من گرفته تا این آقا ، ولی وقتی من می بینم به کرات این آقا در وبلاگ آقای دکتر زارع فقط دنبال غلط املائی میگردد حق دارم فکر کنم که این فکر ، فکر سازنده نیست ، منتقدین هم معمولا پیشنهاد می دهند با انتقاد آنهم از نوع املائی کار درست نمی شود . حتما قضیه گاو بنی اسرائیل را در قرآن خوانده اید.

10:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

سلام به شما
وقتی من این مطالب را می خوانم واقعا متاثر میشوم که چرا هنوز برخی از هموطنان ما همصدای غربی ها هستند . یادشان رفته که وقتی در کتابها ماجرای ملی شدن نفت را می خواندند با غرور احساس می کردند که بله ما ایرانی هستیم ولی یادشان رفته که نفت همین جوری مفت ملی نشد آن زمان هم بودند کسانی که سعی در انحراف افکار عمومی داشتند توصیه می کنم یک بار دیگر سریال کیف انگلیسی را صدا و سیما پخش کند.

11:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

یکی هم به من بگه ببینم باز هم در یک جانبه نگری غرب شک دارید با وجودی که می دانیم هنوز زرادخانه سلاح‌هاي هسته‌اي اسرائيل براي جهانيان آشكار نيست، چراكه نظارت بين‌الملل را رد كرده است.

11:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

آقای مهندس طبیعی یک یری به حرفهای خودت در همین وبلاگ بزن ، همه اش موجود است ببینم اصلا روت میشه بگی من دوست دارم هرچه بخوام بنویسم ، ببین از حرف حسابی هیچکس ناراحت نمیشه ولی این یک نمونه از نوشته های تو است ، خجالت نمی کشی لازم شد بقیه اشت هم برات یاد آوری میکنم:
این فقط یک نمونه از اندیشه بلند جنابعالی لسا بفرما برگرفته از همین وبلاگ:
مهندس خطرهای طبیعی said..
دکتر جون من تا به حال اروپای شرقی و غربی شنیده بودم اما برام جالب بود که از تو اروپای شمالی هم شنیدم ...
اما حیفم میاد نیام برای باد گیری ترکیبات تازه حرف نداری . .خیلی برام جالب بود راستش یه مدتی به سایتت نمی امدم 7:30PM

11:40 PM  
Anonymous Anonymous said...

كشور و ملت هاي تروريست نبايد هيچ راهي به استفاده از انرژي هايي كه امكان استفاده كشتار جمعي دارن رو داشته باشن. با همين ايده هاي ملي گرايانه و روشنفكر نمايانه بود كه صدام حسين به سلاح هاي ميكربي دست پيدا كرد. اولش آزمايش گاه هاشون فقط مي خاستن سموم دفع آفت توليد كنن بعدش هم ديديم كه با اقليت ها چه جوري رفتار كردن. حالا هم خيلي بلاهت هستش اگه فكر كنيم كه دولتي كه يه جنگ تموم شده رو به زور ادامه داد و از صب تا شب مي گه مرگ بر اين و اون بخاد صلح اميز از توانش استفاده كنه. مثال اين دولت مثال اون عربده كش و چاقو كشه كه يه هو ميگه من ميخام پزشكي بخونم و جراح بشم پس لتفا بزارين از چاقوي خيلي تيز جراحي استفاده كنم. من فقط مي خام در جهت علم پزشكي از اين چاقو استفاده كنم. زرشك!! به نظر من هم همه كسايي مثل شما بايد يه روزي به تاريخ بچه هاتون جواب بدين كه چطور اجازه داديم كه يك رژيم تروريست به سلاح هاي هر چه مخرب تر دست پيدا كنه. اين بلاهت نيست ديگه اين .... است. وقتي اسم از حق ملت ميبريم بهتره بدونيم كه اولين حقوق ملت آزادي و يه زندگي در فضاي دمكراتيك نه دست يابي به سلاح هاي كشتار جمعي. شما ها شدين مثل داستان اون دو تا خياط كه رفتن و يه لباس دروغ دان به خورد سلطان فقيه شون و هر كسي كه مي خاست بگه كه سلطان لباس نداره متهم ميشد به حرو زادگي . اشكال نداره قبول اتهام ها به مراتب شرافتش بيشتره از اين كه قبول كنيم يه عده تروريست و جنايت كار به سلاح هاي اتمي دست پيدا كنن و به بشريت و تمدن بشري خيانت كنيم. خيلي ها مثال اون آيه قران ميشن كه انقدر دلاشون بسته س كه حقيقت رو هم انكار ميكنن وقتي به چشم ميبينن.

4:10 PM  

Post a Comment

<< Home