وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Friday, January 27, 2006

دویست و پنجاهمین سالروز تولد ولفگانگ امادئوس موتسارت


امروز بیست و هفتم ژانویه، هفتم بهمن ماه، دویست و پنجاهمین سالروز یکی از مشهور ترین نوابغ جهان موسیقی و از پدران موسیقی کلاسیک- والفگانگ آمادئوس موتسارت- است. این نابغه بزرگ اولین قطعه خود را در چهارسالگی ساخت و از دوازده سالگی به اجرای کنسرت پرداخت. همین الان دارم به یک قطعه ازموتسارت گوش می کنم. امروز در بسیاری از نقاط دنیا مراسم مختلفی - از کنسرت گرفته تا برنامه های گوناگون دیگر- برای گرامی داشت این نابغه بزرگ اتریشی برگزار می کنند. به سایت گوگل هم که مراجعه کنید، گرافیک سایت رابه همین مناسبت تنطیم کرده اند. موسیقی موتسارت با سمفونی شماره چهل و ، مارش ترکی و یک شب موسیقائی خوب برای تمام مردم جهان شناخته شده است. شخصا ، به عنوان یک علاقه مند جدی موسیقی کلاسیک، آثار موتسارت، هایدن و شوبرت را به بقیه ترجیح می دهم. به این لیست سه نفره اگر بتهوفن را نیز بیافزائیم فهرست چهار موسیقی دانی که بنیان موسیقی کلاسیک بر کارهای آنها استوار است تکمیل می شود. الیته من سه نفر اول را ترجیح می دهم. موتسارت در سی و پنج سالگی - و به روایتی سی و هفت سالگی - در اثر بیماری از دنیا رفت.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

با سلام خدمت استاد عزيز آقاي دكتر زارع. چه خوبه كه شما هم در اين دنياي مجازي يه جا پيدا كردن. خوبي وبلاگ اينه كه من شخصيت وبلاگي اون طرف رو يه ور مي ذارم و شخصيت بيرون بلاگيشو يه ور ديگه. يعني ميخام از اين همه ور كه زدم اينو بگم كه خلاصه من تو بلاگ همه راحت مينويسم هرچند كه منش بزرگ شخص شما رو تو تدريس تو پژوهشگاه انگيزه اصلي سرچ و پيدا كردن بلاگ شما بوده برام. از عجايب آدما نوشته بودين و اينكه چه طور يه بچه 4 ساله به اسم موتسارت تونسته چنين و چنان ولي من مي خام شما رو به يه سري عجايب اين ور آب آشنا كنم كه خيلي عجيب تره . يه سر اينجا بزنين {http://www.gilehmard.com/}

12:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

http://www.hadikazemi.blogfa.com/

سلام آقا مهدی

این آدرس وبلاگ من هست اگه دوست داشتی به همه معرفی کن و خودت هم سری بهم بزن

محمد هادی کاظمی - سنگال

4:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

موتسارت را با عروسي فيگارو شناختم و ديگر رهايش نكرد! بخصوص هر گاه در دنياي واقعي كم مي آورم...ممنون از اين يادآوري ارزشمند
موفق باشيد

2:27 PM  

Post a Comment

<< Home