وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Monday, February 28, 2005

اسکار 2004: آنها که جایزه نبردند

اسکار2004: آنها که جایزه نبردند!
امسال فیلم "هوانورد" کاندیدای 11 جایزه اسکار (سینمای آمریکا) بود ولی آخرین اخبار کسب شده نشان می دهد که فیلم "یچه میلیون دلاری" برنده بهترین فیلم شده و کلینت ایست وود به خاطر کارگردانی همین فیلم بهترین کارگردان شده است. بیچاره مارتین اسکور سیزی که در 62 سالگی نزدیک بود به خاطر فیلم "هوانورد" 2004 – که ما هنوز ندیده ایم ولی بلاخره خواهیم دید! – به موفقیتی مشابه فیلمهای زیر دست یابد: مثل تایتانیک 1997– کاندیده 14 جایزه و برنده 11 جایزه، بن هور 1959- کاندید 12 جایزه و برنده 11 جایزه اسکار و اربا حلقه ها 2003 – کاندید 11 جایزه و برنده همه 11 جایزه . اتفاقا از نظر کاندیدا شدن فیلم هوانورد از همه بیشتر به همین فیلم ارباب حلقه ها نزدیک بود ولی خلاصه بیش از 5 جایزه نبرد. ضمن عرض تسلیت به آقای اسکور سیزی می توانید برای مشاهده همه نتایج اسکار امسال به این صفحه مراجعه کنید:
http://movies.yahoo.com/movies/feature/osc_05winners.html
راستی راجه به سینمای آمریکا چه فکر می کنید. من فکر میکنم سینمای آمریکا دارای سینماگران بزرگ و فناوری (تکنولوژی) بالایی است. من فیلمهای زیادی از این سینما را دوست داشته ام و البته وقتی سینمای آمریکا فیلمهای فراوان تولید میکند انتظار باید داشت که فیلم بی ارزش نیز فراوان در آن تولید شود که خوب می شود. خوب هرکس فیلمهای اسکاری امسال را سراق دارد به ما هم بگوید و بدهد تا ببینیم مخصوصا این دوتا فیلم بچه میلیون دلاری و هوانورد را.

4 Comments:

Blogger Mehdi ZARE said...

آقای مهندس شاهوار چطور می توان به این راحتی یک اتفاق سینمائی مهم راکه در آن حداقل 3000 نفر داوری می کنند به باند بازی متهم کرد؟ فکر کنم ما بهتر است اول ببینیم که اون پدیده چیست و بعد به باند بازی متهم کنیم.

7:30 AM  
Blogger Mehdi ZARE said...

سلام
این مارتین اسکورسیزی هم اینقدر آدم بدی نیست مخصوصا اینکه 5 بار کاندید اسکار شده ولی لب چشمه تشنه برگشته است - امان از دست اینجور افراد که از لب چشمه تشنه برگشته اند!!- به هر حال دفعات قبلی که اسکورسیزی در اسکار شکست خورده است در سالهای 1976و 1980و 1988و 1990 بوده است به ترتیب برای فیلمهای راننده تاکسی، گاو وحشی ، آخرین وسوسه مسیح و ماجراجویان بوده است.

5:19 PM  
Blogger Mehdi ZARE said...

بابا جان
اولا که این فیلم فارنهایت 9/11 بسیار فیلم مزخرفی بود که من بیش از 20 دقیقه نتونستم اون رو تحمل کنم و ضمنا از دست فستیوال کن هم خیلی ناراحتم که بیخود و با یک ژست سیاسی به این فیلم نخل طلا داد. ضمنا این تمشک طلائی هم از اون جکهای بزرگ مطبوعاتی است -ببخشید که این یک کامنت من فقط شد بدو بیراه گفتن به این و آن!- به هر حال آقای بوش که اصلا در آن فیلم بازی نکرده بود که بخواهند بهش تمشک بدهند یا نه. ضمنا این حرف من اصلا ربطی به دوستی یا دشمنی با بوش ندارد. ولی فکر کنم که آدم باید ارزش کار افرادی که در آکادمی علوم و هنرها برای اسکار رای میدهند بداند و بیخود با چیزهای دیگر قاطی نکند.

9:21 PM  
Blogger Nikahang's Blog said...

جایت خالی مهدی! خیلی مراسم باحالی بود. راستش این "اسکورسیزی" از آن بدشانس‌های تاریخ سینما است. دو سه از فیلم‌هایش جزو برگزیده‌های قرن است، آنوقت تا حالا جایزه اسکار نبرده. البته "بچه میلیون دلاری" هم فیلم خیلی خوبی بود، و از بعد احساسی از فیلم "هوانورد" تاثیر گذارتر ... در هر صورت امیدوارم هر دو را ببینی.

9:42 PM  

Post a Comment

<< Home