وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Saturday, October 15, 2005

تیم ملی و برانکو

در این گیرو دار زلزله مظفرآباد و سر شلوغ ما، تیم ملی ما هم روزچهارشنبه قبل برای بازی تدارکاتی به کره رفت و در کره جنوبی دو هیچ به این تیم باخت. من همیشه نسبت به دکتر برانکو ایوانکویچ دیدی بسیاربا احترام و حمایت آمیز داشته ام ولی این باخت های پی در پی که می دهد - مخصوصا بازی آخر مقدماتی جام جهانی که دو بر یک به ژاپن باخت و این باخت اخیر- باعث شده حجم انتقادات از برانکو بسیار زیاد شود. حسن کار او از نظر من آن بوده که تیم ملی ما را برای اولین بار با یک ثبات نسبی مواجه کرده و بدون اما و اگر توانسته به جام جهانی ببرد - که ما معمولا از آن محروم بودیم.ولی امروز ایران ورزشی نوشته است که ما تا جام جهانی فقط دو بازی تدارکاتی داریم! که امیدوارم شوخی باشد. به هر حال اینکه برانکو بازیکن جدید دعوت می کند ولی به ذخیره ها امکان بازی نمی دهد، ویا روی استفاده بعضی بازیکنان - ظاهرا نزدیک به باشگاه پاس - تعصب ویژه نشان می دهد، اگر تصمیم شخصی خودش باشد و یا اینکه به او چنین چیزی تحمیل می کنند، به هر حال هر دو اشتباه است. ما به برانکو تعصب خاصی نداریم و اوباید انتقاد پذیر باشد. اظهارات او در فرودگاه پس ازبازگشت از کره از تکرار حرفهای قدیمی و رضایت او حکایت می کردکه البته ما ناراضی هستیم. من فکر می کنم بدون جو سازی باید روند کار تیم ملی نقد شود تا بر اساس مصلحت ملی بهترینها برای تیم ملی انتخاب شده و به جام جهانی اعزام شود. این بهترینها شامل مربی هم می شود!به هر حال برانکو هم باید حواسش را جمع کند

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

سلام دکتر جان
من اعتقاد دارم انتظار اینکه تیم ملی در آن جو وحشتناک استادیوم سئول کره را ببرد ،انتظار بیموردی است،وقتی که تیم های بزرگی مثل آلمان هم در این استادیوم نتیجه نگرفته اند.درعین حال ایران شانسهایی هم برای زدن گل داشت که بدشانسی آورد و برعکس کره ایها که بسیار خوش شانس بودند و بیچاره محمد نصرتی که این عادل فردوسی پور هنوز بازی تمام نشده ،ترتیب آینده فوتبالش را داد انگار نه انگار همین محمد نصرتی در جام ملتها ی آسیا باعث صعود ایران از دام عمان شد.

12:42 PM  
Blogger Mehdi ZARE said...

و البته محمد نصرتی همانی است که گل صعود ما را به جام جهانی را هم زد. به هر حال نباید تمام کاسه کوزه ها را سر یک نفر شکست. ولی لازم است که مربی تیم واقع بین باشد و در مقابل ضعف ها از خود انعطاف نشان دهد. نمونه واضح تیم ملی فرانسه است که با انعطاف مربی و ایجاد تغییر در تیم و با اوردن مجدد زیدان روز چهارشنبه پیش مستقیما به جام جهانی صعود کرد. و البته باید تیمهای دیگر مثل آلمان را هم نمونه گرفت که با سعه صدر امکان ایجاد تغییرات را به کلینزمن داده اند و امروز هم ضمن حمایت به شدت از او انتقاد هم می کنند.

4:19 PM  

Post a Comment

<< Home