وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Saturday, February 17, 2007

براي شروع تحقيق


يكي از كارهائي كه معمولا من عادت دارم انجام دهم ان است كه در ابتداي تحقيق چند مقاله منتشر شده در ژورنالهاي معتبر علمي بين المللي را كه خودم جستجو كرده ام در اختيار دانشجوي خود قرار مي دهم تا مدل كار و روش شناسي كلي تحقيق را ببيند. ولي نمي دانم كه چرا در بعضي موارد كار به همان چند مقاله - در مورد دانشجوي مربوطه- محدود مي شود! يعني آن ادامه مورد نظر را كه توقع دارم نمي بينم. نمي دانم شايد روش من اشتباه است و شايد از بي انگيزگي دوستان دانشجو باشد ولي به هر حال فكر كنم كه براي شروع همين كار را فعلا - تا اطلاع ثانوي - انجام بدهم بهتر است.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

نه چرا اشتباه باشه
اينكه دانشجو خط فكري استاد راهنماش رو بدونه خيلي هم خوبه
بعضي وقتها آشنايي كم با زبان انگليسي باعث مي شه در ترجمه همين چند مقاله هم مشكل ايجاد بشه شايد اين انگيزه جستجوي بيشتر مقالات كه مستلزم ترجمه است رو كاهش مي ده
مگر مثل ما كه كلا چهار
پنج تا مقاله در زمينه كارشون وجود داشته باشه كه اون هم مشكلات خودش رو داره

7:51 PM  

Post a Comment

<< Home