وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Friday, July 29, 2011

زمينلرزه 7-5-90 با بزرگاي 4.6 شمال غرب كهنوج

اين گفتگوي خبرگزاري مهر با من است در مورد زلزله امروز كهنوج در جنوب استان كرمان:
معاون پژوهشي پژوهشگاه زلزله شناسي و مهندسي زلزله با بيان اينكه پس لرزه هاي استان كرمان در روزهاي آينده ادامه دارد، گفت: زلزله امروز اين استان در مرز استان كرمان و هرمزگان در محل تلاقي دو گسل جيرفت و كهنوج رخ داده است.

دكتر مهدي زارع در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جزئيات زلزله امروز كرمان توضيح داد: زلزله امروز استان كرمان در جنوب اين استان در مرز كرمان و هرمزگان در منطقه كهنوج رخ داده است. معاون پژوهشي پژوهشگاه زلزله شناسي و مهندسي زلزله با بيان اينكه اين زلزله با بزرگاي 4.6 رخ داده است، اظهار داشت: پهنه اي كه در آن زلزله رخ داده است پهنه اي فعال و زمين لرزه امروز جزء زلزله هاي فوج گونه و يا خوشه اي است كه در ادامه زلزله هاي قبلي رخ داده است.

وي با اشاره به زلزله هاي اخير اين منطقه يادآور شد: از آبان ماه سال گذشته زلزله هايي با بزرگاي 4 و 5 ريشتر رخ داده است. زارع با اشاره به گسل اين زلزله خاطر نشان كرد: گسل جيرفت داراي روند شمالي و جنوبي است كه در امتداد آن به گسل كهنوج با روند شرقي – غربي مي رسد كه اين زلزله ها در محل تلاقي اين دو گسل رخ داده است.

معاون پژوهشي پژوهشگاه زلزله شناسي و مهندسي زلزله تا كيد بر ادامه اين پس لرزه ها در روزهاي آينده، افزود: زلزله هايي كه به صورت فوج گونه و خوشه اي هستند معمولا بزرگاي آن تا 5 است و تا دو ماه آينده انتظار مي رود كه اين پس لرزه ها ادامه داشته باشد.
زارع همچنين به بيان بررسي هاي زمين شناختي اين گسل پرداخت و اضافه كرد: گسل جيرفت به طول 100 متر امتداد يافته است كه با توجه به موقعيت شمالي-جنوبي و لرزه خيزي آن بسيار حائز اهميت است.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home