وبلاگ دکتر مهدی زارع

مکانی برای تبادل نظر و اتاق فکر دکتر مهدی زارع و دوستان...

My Photo
Name:
Location: Tehran, Tehran, Iran

Friday, February 03, 2006

کنفرانس مدیریت جامع بلایای طبیعی در تهران

این کنفرانس بین المللی مدیریت جامع بحران درحوادث غیر مترقبه طبیعی که در تاریخ نه و ده بهمن ماه- یکشنبه و دوشنبه گذشته - در تهران برگزار شد از چندین جهت کنفرانس نو و جالبی بود. اول آنکه برای اولین بار این کنفرانس را در چنین سطحی یک سازمان غیر دولتی -یک شرکت خصوصی- برگزار کرد . دوم آنکه سالها بود که کلیه بلایای طبیعی در یک کنفرانس واحد و جامع دیده نشده بود. سوم آنکه برگزار کنندگان موفق شدند تا چند متخصص مشهور بین المللی را نیز به عنوان سخنران مدعو به تهران بیاورند. در این کنفرانس حدود هزارو سیصد نفر شرکت داشتند. از سوی دیگر بعضی از متخصصان جوان برای اولین بار نتایج کارهای جالبشان را ارائه کردند. دبیر علمی کنفرانس نیز دوست و همکار عزیز دکتر ساسان عشقی بودکه انصافا خوب از عهده هدایت علمی این کنفرانس برآمد. به هر حال من در جلسه پایانی عنوان کردم که این کنفرانس برای من یک دوره آموزشی و مکانی برای یادگیری بود. در ضمن پیام این کنفرانس نیز از نظر من لزوم گردآوردن تمام جنبه های مختلف بلایا و نگاهی همه جانبه نگر در امر مدیریت بلایای طبیعی است. در روز اول نیز مقاله ای در زمینه خطر های طبیعی در منطقه تهران - با تاکید بر زلزله، سیل و زمین لغزش- ارائه کردم. خوشحالم که اعلام شد که این دومین کنفرانس بلایای طبیعی نیز در سال آینده - مهر ماه- برنامه ریزی شده است. جالب است که دومین کنفرانس در همین سال میلادی 2006 برگزار خواهد شد. به هر حال این اهمیت مساله در ایران چنان است که چنین تعجیلی را کاملا منطقی می نمایاند.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home